Honda Micro Commuter Prototype

Micro Commuter Prototype to według Hondy miejski pojazd przyszłości. Mieści dwie lub trzy osoby, ma elektryczny silnik, a jego baterie wystarczą na pokonanie 60 km.


Prototyp powstał z uwzględnieniem wytycznych japońskiego Ministerstwa Środowiska, Transportu i Turystyki oraz europejskich przepisów dla pojazdów kategorii L7 (o masie własnej poniżej 400 kg z wyłączeniem akumulatora i mocy poniżej 15 kW). Jego nadwozie mierzy 2,5 m długości, 1,25 m szerokości i 1,45 m wysokości.

Micro Commuter Prototype ma przede wszystkim służyć do codziennych dojazdów do pracy i szkoły, a także do doręczania przesyłek na terenie miasta. Jego wnętrze mieści kierowcę i dwójkę dzieci lub - po wymianie tylnego siedzenia - kierowcę i dorosłego pasażera. Miejsce tradycyjnych wskaźników zajęła stacja dokująca dla należącego do właściciela Hondy tabletu, który przyjmuje funkcje prędkościomierza, nawigacji, systemu audio i kamery cofania. Baterie tabletu można ładować z wykorzystaniem ogniw słonecznych zamontowanych na dachu. Obecnie Honda pracuje nad ogniwami, które wygenerują także energię służącą do napędzania samochodu.

Reklama


Do napędu Micro Commuter Prototype służy elektryczny silnik o mocy 20,4 KM, zamontowany wraz z bateriami litowo-jonowymi nad tylną osią. Prędkość maksymalna wynosi 80 km/h, a zasięg - około 60 km. "Tankowanie" baterii z tradycyjnego gniazdka trwa niecałe trzy godziny.Testy elektrycznego malucha rozpoczną się w Japonii w 2013 roku.

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy