Honda Civic Type R w szczegółach. Robi wrażenie!

W brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon trwają właśnie ostatnie przygotowania do uruchomienia produkcji kolejnej – dziesiątej już - generacji modelu Civic. Wraz z debiutem nowej wersji na rynek trafić ma również jego „najostrzejsza” odmiana – Honda Civic Type R.

W przypadku poprzednika na "eRkę" trzeba było czekać jeszcze długo, po rynkowym debiucie modelu. Tym razem prace nad usportowionym wcieleniem samochodu prowadzono równolegle do wersji "cywilnej". Dzięki temu pożądany przez fanów model pojawi się w salonach jeszcze przed końcem roku.

Auto, które pochwalić się może mianem najszybszej przednionapędówki na torze Nurburgring (7 minut i 43,8 s) poznamy m.in. po dedykowanym do tej odmiany zestawie ospojlerowania. Na tle standardowej wersji w oczy rzucają się m.in. agresywnie stylizowane zderzaki (przedni z dodatkowymi wlotami powietrza dla chłodzenia hamulców), poszerzone nadkola i duży tylny spoiler. Unikatową cechą modelu są - umieszczone centralnie - trzy okrągłe końcówki układu wydechowego. Najnowsza Honda Civic Type R mierzy dokładnie 4557 mm długości, 1877 mm szerokości (2076 z lusterkami) i 1434 mm wysokości. Rozstaw osi to 2699 mm.

Reklama

Źródłem napędu ważącego 1380 kg auta jest czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l wyposażony w turbodoładowanie i system VTEC. Jednostka może się pochwalić rewelacyjnymi osiągami. Motor osiąga moc 320 KM (przy 6500 obr./min) i generuje monstrualny - jak na silnik benzynowy - moment obrotowy 400 Nm. Wartość dostępna jest w zakresie od 2500 do 4500 obr./min.

Moc przekazywana jest na koła przedniej osi za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów z automatyczną funkcją "międzygazu". Nowa Honda Civic Type R przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 272 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej w cyklu pomiarowym - wynosić ma 7,7 l/100 km.

Nad bezpieczeństwem czuwają m.in. przednie, wentylowane i nawiercane, tarcze hamulcowe (średnica 350 mm) z czterotłoczkowymi zaciskami. Standardem jest też wielowahaczowe aktywne zawieszenie i sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Skrajne położenia kierownicy dzieli zaledwie 2,11 obrotu!

Nowa Honda Civic Type R trafić ma do salonów przed końcem roku. Producent nie opublikował jeszcze dokładnych cenników, ale najnowsze pogłoski mówią o kwocie około 40 tys. euro, czyli nieco ponad 168 tys. zł. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy