Honda Civic sedan już w sprzedaży

Dla wielu sedan to wymarły gatunek. Honda jest innego zdania i do sprzedaży wprowadza właśnie 10. generację Civica w tej właśnie odmianie nadwozia. Auto wygląda atrakcyjnie, jest dynamiczne, kusi wyposażeniem, ale odstrasza wysoką ceną.

Nowy Civic sedan ma niewiele wspólnego z poprzednikiem. O ile dwie poprzednie generacje były bardzo blisko spokrewnione, tak teraz, do budowy auta wykorzystano nową płytę podłogową. Jest ona znacznie sztywniejsza od poprzedniej (o 25 proc.) i lżejsza. Dzięki nowoczesnym materiałom obniżono masę o 22 kg. Samochód mierzy teraz 4,65 m (9 cm więcej od poprzednika) i jest szerszy aż o 4,5 cm. Rozstaw osi urósł z kolei o 3 cm (2,69 m). Dzięki temu wygospodarowano nieco więcej miejsca na kolana podróżujących na tylnej kanapie, a poczucie przestrzeni znacznie się poprawiło.

Reklama

Styliści zrezygnowali z tradycyjnego trójbryłowego nadwozia. Linia dachu łagodnie opada ku tyłowi, ale to nie liftback, bo tylna szyba nie jest unoszona. Otwiera się tylko pokrywa bagażnika kryjąca przestrzeń o pojemności 519 litrów.

Dynamiczna sylwetka znajduje swoje odzwierciedlenie w osiągach auta. Przy napędzie zrezygnowano ze znanego wolnossącego silnika R18 (1.8 l montowany od 2006 roku) na rzecz nowej konstrukcji - 1.5 VTEC turbo. I choć ma on mniejszą pojemność, jest od niego znacznie mocniejszy. Generuje 182 KM przy 5500 obr./min a moment obrotowy to, w przypadku skrzyni manualnej 240, Nm (z CVT - 220 Nm). Co ciekawe, słabszego silnika dla Civica sedana nie przewidziano (w hatchbacku kupimy także wersję 1.0 VTEC turbo o mocy 129 KM). Jesienią do oferty trafi za to silnik wysokoprężny.

Honda w wersji sedan, inaczej niż w przypadku hatchbacka, dostępna będzie tylko w trzech poziomach wyposażenia: Comfort, Elegance i Executive. Podstawowa wersja Comfort kosztuje 90 400 złotych. Najdroższa w cenniku to wariant Executive ze skrzynią CVT - za takie auto trzeba zapłacić 114 200 złotych.

To sporo, ale trzeba przyznać, że już w podstawowej wersji wyposażenia Honda Civic sedan to bardzo mocne auto, a do tego wyposażone w (niemal) komplet systemów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne. Pod hasłem Sensing kryje się m.in. system ograniczający skutki wypadku, system śledzenia pasa ruchu, utrzymania toru jazdy, a także inteligentny ogranicznik prędkości i aktywny tempomat. Dla dwóch wyższych wariantów wyposażenia przewidziano jedynie dwa dodatkowe systemu elektroniczne. To czujnik monitorujący martwe pole i ruch poprzeczny przy wstecznym biegu.

Honda Civic w wersji sedan, zdaniem przedstawicieli marki, ma wypełnić lukę po większym Accordzie, którego wycofano ze sprzedaży. Pewnie stąd tak wysoka cena Civica sedana. Mimo to, polski oddział marki planuje sprzedać w tym roku 1000 sztuk.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy