Ekspresowy Jaguar XFR-S Sportbrake

Jaguar pokaże w Genewie model XFR-S w wersji Sportbrake. 550-konne auto przyspiesza od zera do "setki" w ciągu 4,8 s.

Jaguar dołącza tym samym do klubu ekspresowych kombi klasy wyższej, którego członkami są już Audi RS 6 Avant (560 KM) oraz Mercedes E 63 AMG (557-585 KM).

Pod maską XFR-S Sportbrake pracuje doładowana mechanicznie V-ósemka z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która ma 5 litrów pojemności i osiąga moc 550 KM przy 6500 obr./min oraz 680 Nm maksymalnego momentu w zakresie 2500-5500 obr./min. Ten ostatni płynie do kół tylnej osi za pośrednictwem 8-stopniowego automatu ZF z funkcją rozpoznawania zakrętów (utrzymuje niższe przełożenie na wyjściu z łuku).

Reklama

Angielskie kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 s i dobija do magicznej bariery 300 km/h (prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa wynosi według Jaguara 12,7 l/100 km.

Z uwagi na większe możliwości przewozowe Sportbrake'a, inżynierowie Jaguara przeprojektowali nastawy aktywnego zawieszenia i systemów aktywnego bezpieczeństwa, a także wymienili stabilizatory. Oprogramowanie układu kierowniczego bazuje na ustawieniach z roadstera F-Type. Z przodu zastosowano hamulce z tarczami o średnicy 380 mm, a z tyłu - 376 mm. 

Podobnie jak w przypadku limuzyny, XFR-S Sportbrake'a wyróżnia pakiet ospojlerowania z elementami z włókien węglowych oraz 20-calowe obręcze z ogumieniem Pirelli w rozmiarze 265/35 z przodu i 295/30 z tyłu.

msob

Jaguar XF 2.0 turbo - TEST

Używany Jaguar XJ X350 (2003-2009) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy