... dzięki determinacji Hitlera

Protoplasta prezentowanego modelu powstał dzięki wielkiemu zaangażowaniu i determinacji... Hitlera. Polecił on stworzyć samochód, który swoim wyglądem przypominałby żuka, gdyż, jak to określił: "w naturze należy szukać właściwego kształtu". Oto geneza narodzin legendarnego VW Garbusa.

Reklama

Idea budowy jego wojskowej wersji powstała bardzo wcześnie, bo już w 1934 roku, jednak dopiero po czterech latach wznowiono projekt na zlecenie Urzędu Uzbrojenia Wojsk Lądowych.

Dokumentację techniczną przekazano Ferdynandowi Porsche, który natychmiast zaczął jego realizację.

Podstawowym wymogiem była możliwość przewozu czterech żołnierzy wraz z całym ekwipunkiem i uzbrojeniem. Już dziewięć miesięcy później nastąpiła oficjalna prezentacja lekkiego pojazdu terenowego KdF, który natychmiast zyskał nazwę Kübelwagen. Nawiązywała bezpośrednio do wcześniejszych wozów tego typu. Określenie to odnosiło się także do kubełkowatych siedzeń z bocznymi oparciami, które - przynajmniej w założeniu - miały przeciwdziałać ewentualnemu wypadnięciu z auta w czasie szybkiej jazdy na polu walki lub stricte terenowej przeprawy.

Ciąg dalszy na następnej stronie

Dowiedz się więcej na temat: Adolf Hitler | Volkswagen | Auta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje