Coraz więcej kierowców "wrzuca na luz"

Już 50 tys. osób poparło kulturalne zachowanie na drodze na stronie kampanii „Wrzucam na luz” na Facebooku, prowadzonej przez firmę ubezpieczeniową Proama.

"Wrzucam na luz" to akcja zorganizowana na rzecz kulturalnego zachowania na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne i niegrzeczne postawy kierowców. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na fakt, że przyczyną wielu wypadków drogowych i stłuczek jest często zbyt agresywna oraz ryzykowna jazda i niekulturalne zachowanie kierowców.

Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych. Na Facebooku internauci stworzyli Dekalog Kulturalnego Kierowcy - Wrzucam na luz, w którym zwrócili uwagę na takie problemy jak za późne włączanie kierunkowskazów, blokowanie skrzyżowań, jazda na suwak, jazda lewym pasem na wielopasmówce, czy potrzeba przepuszczania pieszych na przejściach.

Reklama

Dekalog kulturalnego kierowcy

  1. Używaj kierunkowskazów, aby zasygnalizować zamiar wykonania manewru.
  2. Nie wjeżdżaj na skrzyżowanie, gdy nie możesz z niego zjechać.
  3. Parkując, zajmuj obrys tylko jednego miejsca.
  4. Ustępuj pierwszeństwa pojazdom uprzywilejowanym.
  5. Prowadź auto płynnie. Jedź tak, aby nie sprawiać problemów innym użytkownikom drogi.
  6. Zbliżając się do zebry, zatrzymaj się, gdy obok czekają piesi.
  7. Jedź na suwak.
  8. Jeśli popełnisz błąd, przeproś.
  9. Bądź wyrozumiały dla kierowców z "e-L-ką".
  10. Na drodze wielopasmowej używaj lewego pasa ruchu tylko do wyprzedania.

 
W ramach kampanii, we współpracy z Policją, która objęła ją swoim patronatem,  21 czerwca br. został zorganizowany Dzień Kulturalnego Kierowcy - Wrzucam na luz, który będzie obchodzony co roku, tydzień przed wakacjami. Podczas Dnia Kulturalnego Kierowcy w 9 miastach w Polsce przy przejściach policjanci wręczali kulturalnym kierowcom naklejki akcji i słodycze. W sumie rozdali ponad 3 tys. naklejek. W ten sposób organizatorzy akcji chcieli uświadomić kierowcom potrzebę zatrzymywania się przed zebrą, przy której stoją piesi.

Dla Proama zorganizowanie kampanii "Wrzucam na luz" jest spójne z polityką firmy, która bezpiecznym, a tym samym kulturalnym kierowcom, daje większe - 70% - zniżki bonus-malus na ubezpieczenia samochodowe OC i AC.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy