BMW X5 45e iPerformance - więcej mocy i oszczędności

W nowym, hybrydowym X5, BMW chce połączyć większy i mocniejszy silnik z jeszcze niższym zużyciem paliwa. Jak to możliwe?

Poprzednia generacja tego modelu wykorzystywała 2-litrowy silnik benzynowy i oferowała 313 KM mocy systemowej. Nowe X5 ma jednostkę 3-litrową, a rozwija w sumie 394 KM i 600 Nm. Jak to możliwe, że spala teraz tylko 2,1 l/100 km?

To zasługa znacznie większej baterii, która pozwala teraz na przejechanie nawet ok. 80 km na jednym ładowaniu i z prędkością do 140 km/h. Wykorzystywany jest wtedy silnik elektryczny o mocy 112 KM. Zintegrowany jest on z 8-biegową skrzynią automatyczną, a więc nawet jako "elektryk" X5 pozostaje samochodem z napędem na wszystkie koła. W razie potrzeby do akcji wkracza 286-konny "benzyniak", który zapewnia sprint do 100 km/h w 5,6 s i prędkość maksymalną wynoszącą 235 km/h.

Reklama

BMW podkreśla, że akumulatory schowane są w płycie podłogowej, dzięki czemu obniżają środek ciężkości auta i nie zabierają miejsca podróżnym. Nadal jednak zmniejszają bagażnik z 650 do 500 l. Na szczęście bak ma nadal rozsądną pojemność, która wynosi 69 l.

BMW X5 xDrive45e iPerformance dołączy do oferty bawarskiego producenta w przyszłym roku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy