BMW M4 DTM Champion Edition

Niespełna dwa lata temu kierowca zespołu BMW – Marco Wittmann – świętował zdobycie tytułu mistrza DTM. By uczcić swój sukces BMW wypuściło wówczas na rynek limitowaną serię M4 DTM Champion Edition.

W miniony weekend, w finałowym starcie na torze Hockenheim, młodemu Niemcowi udało się powtórzyć sukces sprzed dwóch sezonów. W dwóch ostatnich wyścigach Wittmann zajął odpowiednio 2. i 4. miejsce, dzięki czemu, zaledwie o cztery punkty, wyprzedził w klasyfikacji generalnej - drugiego - Włocha Edoardo Mortarę.

Podobnie, jak w 2014 roku, także i teraz firma z Bawarii postanowiła wypuścić z tej okazji limitowaną odmianę modelu M4. Drugie wcielenie BMW M4 DTM Champion Edition oferowane będzie wyłącznie w kolorze białym. Niemcy planują budowę 700 egzemplarzy limitowanej serii.

Reklama

Auta poznamy po specjalnym malowaniu (z charakterystycznymi pasami BMW Motorsport) nawiązującym do pojazdu Wittmanna. Samochody otrzymają m.in. dodatkowy pakiet aerodynamiczny z pokaźnym tylnym skrzydłem. Jego elementy podobnie, jak np. poszycie dachu czy obudowy lusterek, wykonano z włókien węglowych.

W kabinie znajdziemy kubełkowe fotele, wielopunktowe, sportowe pasy i szczątkową klatkę bezpieczeństwa (montowana w miejscu tylnej kanapy). O komfort zadbają m.in. klimatyzacja, system nawigacji satelitarnej, czujniki parkowania czy diodowe reflektory.

Pod maską znalazł się znany z M4 motor R6 3,0 l TwinPowerTurbo z - zaprojektowanym przez Boscha - wtryskiem wody do cylindrów. Jednostka generuje równe 500 KM i 600 Nm. Podobnie, jak w przypadku BMW M4 GTS prędkość maksymalna to 305 km/h. Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.

BMW M4 DTM Champion Edition porusza się na aluminiowych obręczach (z przodu 19 cali, z tyłu - 20 cali) z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2. Standardowe wyposażenie obejmuje ceramiczne tarcze hamulcowe i regulowane zawieszenie. Ceny tej wyjątkowej wersji zaczynać się mają od 148 500 euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama