BMW M140i Finale Edition - na pożegnanie

BMW pomału żegna się z obecną generacją serii 1, ale jest to też pożegnanie z całą koncepcją samochodu, unikalną w klasie kompaktowej.

Seria 1 jest prawdziwym ewenementem wśród kompaktów - ma napęd na tylne koła i silnik montowany poprzecznie, zupełnie jak w większych modelach. Pozwala to na świetne wyważenie samochodu i dużą frajdę z jazdy, ale ma też swoje wady w postaci choćby mniejszej ilości miejsca we wnętrzu. Ponadto, jak wykazały badania, większość klientów decydujących się na ten model nie zwraca uwagi na tylny napęd.

Dlatego też od pewnego już czasu mówi się, że następca będzie korzystał z przednionapędowej platformy stosowanej w modelach Mini. Napęd na przód mają też już modele X1, X2 oraz seria 2 Active Tourer. Przy okazji pożegnamy również poprzeczne umieszczenie silników oraz jednostki sześciocylindrowe.

Reklama

Dlatego też specjalna wersja Final Edition bazuje na odmianie M140i, która skupia w sobie wszystko to, za czym będą tęsknić fani marki. Napędzana jest 3-litrowym silnikiem R6 o mocy 340 KM i rozwijającym 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia oczywiście na tylne koła (chociaż normalnie odmiana ta dostępna jest tez z xDrivem), za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Sprint do 100 km/h trwa 4,6 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Limitowana edycja nie otrzymała zbyt wielu wyróżników. Wśród nich znajdują się lakierowana na czarno osłona chłodnicy, przyciemniane reflektory oraz 18-calowe alufelgi.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy