Bentley ze spadkiem w Chinach

Popularność samochodów Bentleya na świecie wzrosła w tym roku o 9 proc., i to mimo 17-proc. spadku sprzedaży na rynku chińskim.

Wprowadzone przez chińskie władze cła na dobra luksusowe oraz słabnący wzrost gospodarczy odbijają się na wynikach sprzedaży firm takich jak Lamborghini, Burberry czy Louis Vuitton. Skutki tej polityki odczuwa również Bentley, który w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. sprzedał w Państwie Środka 1264 auta, o 17 proc. mniej niż przed rokiem.

Globalne wyniki brytyjskiej firmy nie dają jednak powodów do niepokoju. Od stycznia do września br. klienci kupili 6516 Bentleyów, o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012. Do tego wyniku w dużej mierze przyczynił się wzrost sprzedaży odnotowany na rynku USA (+16 proc., 2022 szt.). W Europie liczba dostaw wzrosła o 14 proc., do 1081 egzemplarzy.

Reklama

Szczególną "popularnością" cieszą się modele z najmocniejszymi jednostkami W12, w tym Continental GT Speed w wersji coupe i kabriolet. Brytyjczycy spodziewają się kolejnych wzrostów sprzedaży - w tym odwilży w Chinach - po premierze odświeżonej limuzyny Flying Spur.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy