Audi najpopularniejszą marką premium?

Audi dogania BMW pod względem globalnej sprzedaży. Od początku stycznia do końca sierpnia br. BMW sprzedało na świecie 963,1 tys. aut, a Audi - 961 tys.

Po pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku obie firmy dzieli różnica jedynie 2,1 tys. sprzedanych samochodów. Dla porównania, w analogicznym okresie 2011 r. było to 40 tys. aut.

Audi ma więc szansę na zakończenie siedmioletniej dominacji BMW w segmencie premium. W ubiegłym roku firma sprzedała 1,3 mln egzemplarzy i uplasowała się pomiędzy BMW (1,38 mln) a Mercedesem, którego samochody znalazły 1,28 mln nabywców.

Gwałtowny wzrost sprzedaży Audi w ostatnich latach to efekt znacznych inwestycji koncernu VW. Od 2002 roku na rozwój marki spod znaku czterech pierścieni Niemcy przeznaczyli ponad 20 mld euro, a jej gama została w tym czasie poszerzona z 6 do 12 modeli.

Pierwotnie zakładano, że Audi zdobędzie tytuł czołowej marki premium w 2020 roku. Obecne doniesienia dają jednak nadzieję na znaczne szybsze osiągnięcie tego celu. Firma notuje znakomite wyniki na rynku chińskim (w tym roku sprzedaż Audi wzrosła tam o 33 proc.), coraz lepiej radzi sobie w USA (18-proc. wzrost), a w salonach ruszyła właśnie sprzedaż trzeciej generacji modelu A3.

Konkurencja nie daje jednak Audi odetchnąć. BMW pokaże w Paryżu prototyp minivana z przednim napędem - zapowiedź serii 1 GT, zaś Mercedes lada dzień rozpoczyna sprzedaż nowej, dynamicznie stylizowanej klasy A i chce w niedalekiej przyszłości wzbogacić linię swoich kompaktowych modeli o sportowego sedana oraz niewielkiego SUV-a.

Reklama

Marcin Sobolewski, źródło: Autonews

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy