Ambitne plany Volvo

800 tys. samochodów chce sprzedać w Volvo w 2020 roku. To ponad dwukrotnie więcej niż szacowane wyniki za bieżący rok.

Podczas gdy wyniki niemieckich marek premium rośnie jak na drożdżach, Volvo, kupione w 2010 roku przez chiński koncern Geely, od kilku lat notuje stabilną sprzedaż na poziomie 400 tys. sztuk rocznie. Dyrektor generalny Geely Automotive, Li Shufu, uważa jednak, że w 2020 roku firma może sprzedać 800 tys. aut, a docelowo - ponad 1 mln rocznie. Bieżące wzrosty mają zapewnić zmodernizowane modele serii 60, 70 i 80 napędzane nowymi jednostkami Drive-E (więcej informacji).

Reklama

W marcu Volvo zanotowało istotny, bo blisko 18-proc. wzrost sprzedaży (47 850 aut). Duża w tym zasługa zwiększonego popytu na rynku chińskim - o jedną czwartą wyższego niż w marcu 2013 roku. W pierwszym kwartale do nabywców trafiło 108 170 samochodów szwedzkiej marki, o 9,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.

Przed Volvo jednak nadal wiele pracy - firma w ubiegłym roku straciła 10 proc. w USA i blisko 50 proc. w Chinach. Nowe otwarcie ma zapewnić druga generacja XC90, która zadebiutuje pod koniec br., oraz nowe punkty dealerskie w Azji.

msob

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum - TEST

Używane Volvo - PORADNIK KUPUJĄCEGO

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy