3-drzwiowy Seat Leon SC - pierwsze zdjęcia

Seat Leon zadebiutuje w Genewie w nowej wersji nadwoziowej.

Dwie pierwsze generacje Leona oferowane były wyłącznie jako 5-drzwiowe hatchbacki. Wraz z aktualnym wydaniem modelu Seat idzie jednak o krok (a nawet o dwa kroki) dalej - do gamy wersji nadwoziowych dołączy 3-drzwiowa odmiana SC, a w 2014 roku - także kombi.

Seat Leon SC bazuje na modułowej platformie podłogowej MQB, z której korzystają już m.in.: nowe A3, Volkswagen Golf VII oraz Skoda Octavia III. W porównaniu do wersji 5-drzwiowej, rozstaw osi auta przycięto o 3,5 cm - z 263,6 do 260,1 cm. O tyle samo krótsze jest nadwozie, mierzącego 423 cm. Bez zmian pozostała natomiast pojemność bagażnika, który standardowo mieści 380 l.

Reklama

Do napędu Leona posłużą turbodoładowane silniki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI: 1.2 TSI (86 lub 105 KM), 1.4 TSI (122 lub 140 KM), 1.8 TSI (184 KM), 1.6 TDI (90 lub 105 KM) oraz 2.0 TDI (150 i 184 KM). Według producenta najbardziej oszczędny w gamie, 105-konny turbodiesel 1.6 TDI zużywa średnio 3,8 l/100 km. Zależnie od wersji, jednostki współpracują z 5- lub 6-stopniowymi przekładniami manualnymi lub zautomatyzowanymi skrzyniami dwusprzęgłowymi DSG o 6 lub 7 przełożeniach.

Technologia znana z innych kompaktów koncernu VW ma w przypadku Leona wyjątkowo atrakcyjne opakowanie. Wyraziste spojrzenie (opcjonalnie model dostępny jest z całkowicie LED-owym oświetleniem), profil naznaczony głębokimi przetłoczeniami i szeroki optycznie tył sprawiają, że wersja SC nie jest tylko tańszą i mniej praktyczną alternatywą dla odmiany 5-drzwiowej. Za dopłatą model oferowany będzie z dynamicznie stylizowanym pakietem FR.

Wewnątrz sportową naturę Leona zdradzają tylko głębiej wyprofilowane fotele i podcięta u dołu kierownica. Deska rozdzielcza ma bardzo poprawną formę. Lista dodatków obejmuje m.in. system multimedialny z 5,8-calowym ekranem dotykowym oraz systemy aktywnego bezpieczeństwa, monitorujące martwe pole, podążanie właściwym pasem ruchu oraz poprzedzające pojazdy.

Przednie zawieszenie Leona wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne - belkę skrętną (wersje o mocy do 150 KM włącznie) lub konstrukcję wielowahaczową (mocniejsze odmiany).

Seat Leon SC trafi do sprzedaży w Polsce jesienią br.

 

msob

Używany Seat Leon II (2005-)

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy