Suzuki SX4 S-Cross – przegląd oferty

Miejski crossover Suzuki dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych, dwóch silnikowych oraz różnych kombinacjach skrzyń biegów i napędu. Którą z nich wybrać?

Suzuki SX4 S-CROSS to kompaktowy crossover, obecny na rynku od 2013 roku. Trzy lata później przeszedł on gruntowną modernizację, która objęła nie tylko wygląd oraz wyposażenie modelu, ale także zrobiła prawdziwą rewolucję w gamie silnikowej. Do SX4 S-CROSS trafiły zupełnie nowe jednostki napędowe oraz nowe skrzynie biegów.

Rolę podstawowego silnika pełni 1.0 BoosterJet - trzycylindrowa, doładowana jednostka o mocy 111 KM. Choć jest ona słabsza i znacznie mniejsza od wolnossącej jednostki 1,6 l, którą zastępuje, generuje większy moment obrotowy, który wynosi 170 Nm, a dostępny jest w przedziale 2000-3500 obr./min. Dzięki temu czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h nie uległ zmianie (11 s), podobnie jak prędkość maksymalna (180 km/h). Poprawiło się za to zużycie paliwa - producent podaje, że średnio jest to 5 l/100 km (wartość lepsza o 0,4 l/100 km).

Reklama

Dla kierowców, którzy lubią auta bardziej dynamiczne, przygotowano wersję 1.4 BoosterJet o mocy 140 KM i rozwijającej 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w bardzo szerokim zakresie obrotów (1500-4000 obr./min). Pozwala ona na sprint do 100 km/h w 9,5 s oraz osiągnięcie 200 km/h. Wcale nie spala przy tym znacznie więcej paliwa, niż słabszy silnik - średnio jest to 5,4 l/100 km.

Tym, co wyróżnia ofertę Suzuki SX4 S-CROSS jest brak ograniczeń narzucanych klientom jeśli chodzi o skrzynię biegów oraz rodzaj napędu. W obu przypadkach możemy zdecydować się na przekładnię manualną (5-biegową w 1.0 BoosterJet oraz 6-biegową w 1.4 BoosterJet) lub automatyczną (zawsze 6 biegów). Bez względu też na wybrany przez nas silnik oraz skrzynię, możemy zamówić SX4 S-CROSSA z napędem na przednie lub wszystkie koła.

Suzuki SX4 S-Cross dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia, z których o żadnej nie można powiedzieć, że jest uboga. Już w podstawowej Comfort znajdziemy między innymi na 7 poduszek powietrznych, klimatyzację, radio z CD, USB i Bluetooth, "elektrykę" szyb i lusterek, tempomat, podwójną składaną podłogę w bagażniku oraz przednie fotele z regulacją wysokości.

Druga odmiana to Premium i zgodnie z nazwą oferuje sporo elementów, bez których teoretycznie można się obejść, ale bardzo poprawiają przyjemność z użytkowania samochodu. Jest to chociażby automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system multimedialny z kamerą cofania, czujnik deszczu i światła, samościemniające się lusterko wsteczne, podgrzewane fotele, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie składane lusterka oraz bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie samochodu. Wartymi uwagi elementami, które przy okazji poprawiają prezencję samochodu, są w pełni LEDowe przednie reflektory (dzienne, mijania oraz drogowe), 17-calowe aluminiowe felgi, przyciemniane szyby, srebrne relingi dachowe, nakładki na progi i tylny zderzak, a także skórzana kierownica i ozdobny ścieg tapicerki.

Naprawdę wymagający kierowcy powinni zainteresować się wersją Elegance, która dodaje do tego czujniki parkowania z tyłu i z przodu, adaptacyjny tempomat z radarem, system wspomagania awaryjnego hamowania, nawigację, a także polerowane alufelgi i relingi z anodowanego aluminium.

Na szczycie gamy stoi odmiana Elegance Sun, oferująca dodatkowo skórzaną tapicerkę i otwierany dach panoramiczny.

Ceny Suzuki SX4 S-CROSS zaczynają się od 66 900 zł za wersję 1.0 BoosterJet z napędem na przednie koła, manualną skrzynią i wyposażeniem Comfort. Z kolei za auto z silnikiem 1.4 BoosterJet i wyposażeniem Premium zapłacimy 80 900 zł. Najdroższe jest połączenie 140-konnej jednostki z napędem 4x4, "automatem" oraz wyposażeniem Elegance Sun - kosztuje 106 900 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama