Afera "dieselszwindel"

Volkswagen oszukiwał? Polaków to wcale nie obchodzi!

Wygląda na to, że "dieselszwindel", jak okrzyknięto w mediach aferę z dotycząca manipulowaniem przez Volkswagena rzeczywistym poziomem emisji spalin, nie przekłada się na spadek popularności niemieckiego producenta w Polsce.

Dane dotyczące rejestracji nowych Volkswagenów w październiku - pierwszym pełnym miesiącu po wybuchu głośnego skandalu - pozwalają sądzić, że wizerunek marki nie ucierpiał wcale tak mocno, jak mogłoby się to wydawać.

W zeszłym miesiącu zarejestrowano w naszym kraju 3313 nowych osobowych Volkswagenów. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 2 587 pojazdów. Mimo wizerunkowej wpadki marka zanotowała więc wzrost sprzedaży wynoszący aż 28 procent!

Co więcej, firma w dalszym ciągu ma szansę stać się drugim co do wielkości dostawcą nowych samochodów w Polce! W okresie od 1 stycznia do końca października na naszych drogach przybyło 27 812 nowych Volkswagenów. To wynik o przeszło 8 proc. lepszy niż przed rokiem.

Reklama

Do zajmującej drugą pozycję w zestawieniu Toyoty (liderem od lat pozostaje Skoda) niemiecka marka traci zaledwie 447 samochodów. Od początku roku Japończycy sprzedali w naszym kraju 28 268 nowych aut. Niewykluczone, że Niemcom uda się odrobić straty. W zeszłym miesiącu polscy dealerzy Volkswagena sprzedali o 724 auta więcej, niż ich koledzy zatrudnieni przez Toyotę.

Co ciekawe, w ostatnim miesiącu, rekordowo duży spadek sprzedaży zanotowała - liderująca w zestawieniu - Skoda. Salony opuściło jedynie 3498 aut z Mlada Boleslav, co jest wynikiem aż o 13,3 proc. gorszym od ubiegłorocznego. To niepokojąca tendencja, zwłaszcza, że od ubiegłego roku polski rynek powiększył się o około 12 proc.

Trzeba też pamiętać, że znaczna liczba zarejestrowanych w październiku samochodów Volkswagena zamówiona została przez klientów na długo przed wybuchem skandalu. Rzeczywisty wpływ afery "diselszwindel" na statystyki sprzedaży niemieckiej marki poznamy zapewne dopiero na początku przyszłego roku, gdy do nabywców trafią zamówione w ostatnim czasie pojazdy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama