Nieco wyścigowej teorii. Flagi

Jako że 1 czerwca rusza polska odsłona międzynarodowego projektu Red Bull Kart Fight, którego zadaniem jest znalezienie najszybszego amatorskiego kierowcy kartingowego na świecie postanowiliśmy przypomnieć wam nieco teorii wyścigowej, która z pewnością przyda się podczas pobytu na torze kartingowym.

Na początek zajmiemy się flagami stosowanymi na torach wyścigowych i ich znaczeniu.

Zdajemy sobie sprawę, że dla doświadczonych zawodników poniższe informacje nie są żadną nowością, jednak ze względów bezpieczeństwa warto sobie przypomnieć podstawy wiedzy wyścigowej.

Niebieska - niebieska flaga pokazywana jest zawodnikowi, który jedzie znacznie wolniej niż zbliżający się do niego rywal. W warunkach wyścigowych flagę taką otrzymują jedynie dublowani zawodnicy.

Żółta - jedna z najczęściej stosowanych flag, ostrzegająca przed niebezpieczeństwem na torze. Gdy flaga ta zostanie wywieszona należy zachować szczególną ostrożność, nie wyprzedzać innych kierowców oraz być przygotowanym do zatrzymania się na torze.

Reklama

Czerwona - czerwona flaga oznacza natychmiastowe przerwanie sesji ze względu na duże niebezpieczeństwo na torze. Gdy zostanie wywieszona, należy przy najbliższej okazji zjechać do alei serwisowej, zachowując niezbędną ostrożność.

Czarna - czarna flaga oznacza wykluczenie zawodnika, który ją otrzymał, z wyścigu. Jest ona rzadko stosowana, jednak niebezpieczne zachowanie i niesportowa rywalizacja mogą zakończyć się jej pokazaniem. Gdy tak się stanie kierowca musi natychmiast zjechać do alei serwisowej.

Biało-czarna szachownica - popularna szachownica oznacza koniec wyścigu.

Zielona - koniec niebezpiecznego miejsca, tor jest wolny, możemy powrócić do ścigania się.

Powyższe sygnały stosowane są na większości obiektów kartingowych, jednak na torach wyścigowych mogą pojawiać się także inne flagi, których znaczenie przedstawiamy poniżej.

Czarna z pomarańczowym kołem - flaga ta informuje zawodnika o tym, że jego pojazd ma problemy techniczne, które mogą zagrażać jemu lub innym kierowcom na torze. Po jej zobaczeniu zawodnik powinien przy najbliższej okazji zjechać do alei serwisowej w celu usunięcia usterki.

Czarno-biała - pokazywana tylko raz. Stanowi ostrzeżenie przed ostatecznym wykluczeniem z wyścigu poprzez wywieszeni czarnej flagi.

Żółta w czerwone pasy - wywieszana jest nieruchomo i informuje o pogorszeniu się przyczepności toru. Może to być spowodowane wyciekiem oleju lub wody na torze.

Biała - pokazywana jest aby poinformować kierowcę, że znajduje się przed nim wolno poruszający się pojazd.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy