Paryż 2018

Toyota Corolla Touring Sports w Paryżu

Corolla 12. generacji, która wejdzie na rynek w 2019 roku, będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale także hatchback i kombi (Touring Sports). Model otrzymuje także dwa napędy hybrydowe, a debiutuje na Salonie Samochodowym w Paryżu i dołącza do pokazanej wiosną tego roku w Genewie Corolli Hatchback.

Nowa Corolla została zaprojektowana zupełnie od nowa na platformie TNGA. Zwarty Hatchback znacznie różni się pod względem stylistycznym od smukłego wariantu Touring Sports. Zaprojektowana w Europie Corolla Touring Sports będzie kluczowym modelem w ofercie flotowej Toyoty. Nowy model Corolli będzie produkowany w brytyjskiej fabryce firmy w Burnaston.

Toyota Corolla będzie dostępna z dwoma napędami hybrydowymi. Pierwszy z nich to znany z Priusa czwartej generacji oraz z Toyoty C-HR układ o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l. Drugi to zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 180 KM. Tym samym wraz z Corollą Toyota wprowadza nową strategię dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy w europejskich modelach.

Reklama

Zarówno Corolla Hatchback, jak i Touring Sports będą dostępne także ze 116-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Będzie to jedyny konwencjonalny napęd w gamie tego modelu.

Corolla Touring Sports została wystylizowana w niedawno otwartym European Design Centre w Zaventem pod Brukselą i będzie dostępna tylko w Europie. Dzięki zastosowaniu TNGA, nowe kombi nie jest po prostu odmianą hatchbacka, ale stało się oddzielnym modelem na własnych prawach.

Nowa Corolla kombi (Touring Sports) jest o 58 mm dłuższa od modelu, który zastępuje. Rozstaw osi wzrósł o 100 mm do wartości 2700 mm, a odległość od uśrednionej pozycji przedniego fotela do oparcia kanapy jest większa o 48 mm i wynosi aż 928 mm. Dzięki temu nowy model może się pochwalić największą w segmencie przestrzenią na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Corolla kombi (Touring Sports) ma identycznie stylizowany, dynamiczny przedni pas i jest tak samo jak Corolla Hatchback niższy o 25 mm od poprzednika. Sportowy profil wspierają te same szerokie, mocne nadkola. W tylnej części nadwozia odnajdziemy muskularne błotniki, szeroko rozstawione pełne światła LED oraz szybę w pokrywie bagażnika pochyloną o 12° mocniej niż w poprzedniku.

Corolla kombi (Touring Sports) będzie dostępna z czterema nowymi wzorami kół do wyboru, w tym 18-calowymi polerowanymi felgami aluminiowymi oraz nowym wzorem 17-calowych kół Machined Face Do wyboru będzie 11 kolorów nadwozia, z których cztery - Oxide Bronze Metallic, Emotional Red 2, Precious Silver oraz Phantom Brown - są nowe. Stylistykę auta można podkreślić za pomocą czterech dwukolorowych wariantów z czarnym dachem oraz czarnymi słupkami dachowymi i czarnym obramowaniem grilla.

Gama modelowa nowej Corolli w wersjach Touring Sports i Hatchback wyposażona jest w zupełnie nowe wnętrze, które powstał z myślą o europejskim rynku. Zastosowano szereg materiałów wysokiej jakości, w tym satynowe wykończenia, wstawki w kolorze Piano Black, naturalną i sztuczną skórę oraz charakterystyczne przeszycia. Nowe fotele zapewniające lepszą pozycję za kierownicą i lepsze podparcie pleców mogą być pokryte tkaninami, alcantarą lub skórą.

Nowa Corolla Touring Sports ma zwiększoną o 48 mm (do 928) odległość uśrednioną od przedniego fotela do oparcia kanapy oraz 598-litrowy bagażnik (VDA). Do elektrycznie unoszonej klapy bagażnika można teraz zamówić funkcję bezdotykowej aktywacji przez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem. Sama klapa unosi się teraz o 10 mm wyżej.

W zależności od wersji, Corolla może być wyposażona w jeden z trzech rodzajów lamp głównych LED - trójdiodową lampę paraboliczną LED, lampę główną Bi-LED  z automatycznym przełączaniem między światłami mijania i drogowymi AHB oraz lampę główną LED z adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła (AHS) znaną z modelu Prius Plug-in.

Na tablicy rozdzielczej, między zegarami znalazł się pierwszy na świecie wyświetlacz 3D. 7-calowy ekran Multi-information Display oferuje wybór między trybami cyfrowym i analogowym. Panel ten można też przełączyć w tryb wyświetlania trójwymiarowego.

Położenie i jasność wyświetlacza Head-up Display (HUD) można regulować poprzez przełączniki na kierownicy. Opcjonalny, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10 cali prezentuje na szybie różne informacje i ostrzeżenia w polu widzenia kierowcy - jak ograniczenia prędkości, polecenia nawigacyjne czy wskazania komputera pokładowego. System multimedialny Toyota Touch 2, dostępny także z nawigacją, otrzymał nowy, kolorowy, 8-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej.

Panoramiczny dach Skyview składa się z dwóch szklanych paneli, z których pierwszy można odsunąć, zyskując otwartą przestrzeń o długości prawie 30 centymetrów. Dach jest wyposażony w elektrycznie przesuwaną roletę.

System autonomicznego parkowania Simple Intelligent Park Assist with Intelligent Clearance Sonar (SIPA+ICS) wykorzystuje tylną kamerę i ultradźwiękowe czujniki na przednim zderzaku, by zidentyfikować miejsca parkingowe prostopadłe lub równoległe. Po zatwierdzeniu manewru, system automatycznie wykonuje niezbędną sekwencję obrotów kierownicy, by wprowadzić auto na wybrane miejsce. Kierowca musi tylko kontrolować prędkość auta. SIPA automatycznie aktywuje inteligentny sonar odległości (ICS), by zapewnić bezpieczeństwo manewrowania.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy