Paryż 2016

Citroen CXPERIENCE CONCEPT

Na miesiąc przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Paryżu Citroen opublikował pierwsze zdjęcia koncepcyjnego modelu o nazwie CXPERIENCE.

Samochód nawiązujący nazwą do historycznego modelu CX nakreśla drogę, którą - w niedługiej przyszłości - podążać będą francuscy styliści.

Nadwozie Citroena CXPERIENCE CONCEPT mierzy 4,85 m długości, 2 m szerokości i zaledwie 1,37 m wysokości. Auto może pochwalić się - zarezerwowanym dla największych limuzyn - rozstawem osi wynoszącym aż 3 m. Za kształty karoserii odpowiada centrum stylistyczne Citroena w Vélizy nieopodal Paryża. Dostępu do wnętrza bronią portalowe - pozbawione słupka B - drzwi.

Nawiązaniem do historii francuskiej marki jest chociażby wklęsła szyba, którą znamy z modeli CX i C6. Muskulaturę karoserii podkreślają pięcioramienne obręcze kół w rozmiarze 22 cali.

Reklama

Wkomponowane w pas przedni logo - za pośrednictwem chromowanych listew osobnych - płynnie przechodzi w oświetlenie wykonane z pasków diod LED mierzących zaledwie 3 mm szerokości. W dolnej części zderzaka zamontowano - regulowane - wloty powietrza, które otwierają się i zamykają w zależności od prędkości i temperatury w komorze silnika.

We wnętrzu dominuje wysokiej jakości drewno orzechowe i żółta tkanina użyta do wykończenia foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi. Nawiązaniem do przeszłości marki jest m.in. jednoramienna kierownica. Funkcję centrum sterowania pełni umieszczony na środku deski rozdzielczej dotykowy ekran o przekątnej aż 19 cali.

Chociaż kilka miesięcy temu Citroen zrezygnował z rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych, o komfort podróży dbają m.in. aktywne, sterowane elektronicznie, amortyzatory hydrauliczne.

Źródłem napędu jest układ hybrydowy. Podstawowym silnikiem jest benzynowy motor rozwijający od 150 do 200 KM. W zależności od sytuacji na drodze jednostka spalinowa może być wspierana przez elektryczny silnik trakcyjny o mocy 80 kW. Sumarycznie, przy pełnym zapotrzebowaniu na moc, kierowca ma do dyspozycji około 300 KM.

W układzie przeniesienia napędu zastosowano również 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. Samochód może się rzecz jasna pochwalić napędem na obie osie (tylna ma napęd elektryczny). Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach o pojemności 3 kWh, co w trybie EV zapewnia autu zasięg do 60 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy