Paryż 2016

Audi RS3 Limousine - sedan ekstremalny

Firma z Ingolstadt przywiozła do Paryża kilka nowości. Jedną z nich jest RS3 w wersji sedan - nowy członek rodziny najmocniejszych aut spod znaku czterech pierścieni.

Topową wersję poznamy po kilku stylistycznych akcentach. Należą do nich m.in. osłona  chłodnicy singleframe z "oczkami" w kształcie plastra miodu i napisem "quattro" u dołu. W przednim zderzaku pojawiły się wąskie kanały służące lepszemu przepływowi powietrza przez wnęki kół. Diodowe reflektory z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy w dzień należą do wyposażenia seryjnego.

Opcjonalnie Audi dostarcza reflektory Matrix LED.

W porównaniu do standardowego A3, RS 3 Limousine ma z przodu szerszy o 20 mm rozstaw kół - odpowiednio szersze są też przednie błotniki. Z tyłu, rozstaw kół jest  14 mm większy niż w modelu podstawowym. Auto wyposażono również w regulowany spojler zamontowany na pokrywie bagażnika oraz pokaźnych rozmiarów dyfuzor. Specjalnie dla serii RS stworzono dwa nowe lakiery: szary Nardo i czerwony Catalunya.

Reklama

Pod maskę trafiła nowa jednostka napędowa 2,5 TFSI. Motor rozwija równe 400 KM, czyli o 33 KM więcej niż jego poprzednik. To obecnie najmocniejsza na świecie pięciocylindrowa jednostka produkowaną seryjnie. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Dzięki temu Audi RS3 Limousine przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Na życzenie, klienta Audi może zdjąć elektroniczny ogranicznik. Wówczas samochód jest w stanie rozpędzić się do 280 km/h.

W układzie przeniesienia napędu zastosowano dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię biegów. Za rozdział mocy pomiędzy osie odpowiada wielopłytkowe, elektro-hydrauliczne sprzęgło sterowane elektronicznie. Zarządzanie napędem quattro zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi driveselect. Podobnie jak zarządzanie pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym. Kierowca może zmieniać sposób pracy tych elementów, wybierając tryb auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.

O stabilność i precyzję prowadzenia dbają progresywny układ kierowniczy i wielowahaczowe zawieszenie (auto ma o 25 mm niższy prześwit niż standardowe A3). Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm współpracują z ośmiotłoczkowymi zaciskami. Alternatywnie, Audi dostarczyć może tarcze wykonane z włókien węglowych i ceramiki. Przy tylnej osi pracują tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm. Seryjnie, model RS 3 Limousine jest wyposażony w 19-calowe felgi i w opony o rozmiarze 235/35. Na życzenie, montowane są opony w rozmiarze 255/30.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy