RS 5. Strasznie szybki kabriolet

Do grona ultraszybkich samochodów Audi sygnowanych budzącym szacunek znaczkiem RS dołączył właśnie nowy pojazd. Oferta niemieckiego producenta poszerzyła się o model RS 5 z otwartym nadwoziem.

Audi RS 5 w wersji cabrio ma 4 649 mm długości, 1 860 mm szerokości i 1380 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 751 mm. Czteromiejscowe auto wyposażono w klasyczny, materiałowy dach. Ten ostatni otwiera się i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku w czasie odpowiednio 15 i 17 sekund. Operacja ta może być wykonywana również w czasie jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Po otwarciu dach trafia do specjalnej komory w bagażniku ujmując 60 z 380 litrów jego pojemności.

To co najważniejsze kryje się jednak pod maską. Samochód napędzany jest ośmiocylindrowym, wysokoobrotowym silnikiem V8 o zapłonie iskrowym z wtryskiem bezpośrednim FSI. Jednostka ma pojemność niespełna 4,2 l i osiąga moc aż 450 KM. Maksymalny moment obrotowy - 430 Nm - dostępny jest w zakresie od 4 do 6 tys. obr./min.

Jak przystało na usportowione audi, napęd przenoszony jest stale na cztery koła za pośrednictwem systemu quattro. Moc przenoszona jest za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej przekładni S-tronic. Kierowca ma też do dyspozycji system launch control, który dzięki włączaniu biegów przy optymalnych obrotach zapewnia przyspieszenie z pełną siłą i minimalnym poślizgiem opon. Przy jego użyciu audi RS5 przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.

Polskie ceny RS5 w wersji z otwartym dachem (auto do naszego kraju trafi w połowie II kwartału 2013 r.) nie są jeszcze znane. Przypominamy, że za auto z nadwoziem typu coupe zapłacić trzeba w polskim salonie przeszło 376 tys. zł.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi RS 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy