Fiat panda 4x4. Małe auto, duże możliwości

Stoisko Fiata na salonie paryskim jak zwykle przyciąga męskie spojrzenia pięknymi hostessami. Ponętne panie zachęcić mają potencjalnych klientów do zainteresowania nowymi modelami włoskiej marki.

Najważniejszą gwiazdą ekspozycji włoskiego producenta jest bez wątpienia nowy - produkowany w dawnej fabryce Zastawy - fiat 500L, który rzuca wyzwanie mini. To jednak niejedyna nowość, jaką przygotowali na paryską imprezę włosi. W halach "Mondial de l'Automobile" zadebiutował również kolejny członek rodziny popularnej pandy - model 4x4.

Samochód jest dziełem stylistów z Centro Stile Fiata. Nadwozie mierzy 3,68 m długości, 1,67 m szerokości i 1,6 m wysokości. W stosunku do zwykłej pandy auto jest więc dłuższe i szersze o 3 cm, wyższy prześwit poskutkował zwiększeniem wysokości o 45 mm. Bez zmian pozostał za to wynoszący 2,3 m rozstaw osi.

Reklama

Auto oferowane będzie w dwóch wersjach silnikowych. Jednostki benzynowe reprezentuje dwucylindrowy, doładowany 0,9 twinair turbo o mocy 85 KM. Motor powinien przypaść do gustu nabywcom - w porównaniu do poprzednika - czterocylindrowego 1,2 l - oferuje aż o 40 proc. większy moment obrotowy. Do wyboru będzie też dobrze znany klientom Fiata, niewielki wysokoprężny silnik 1,3 l multijet II rozwijający 75 KM.

Oba silniki wyposażone będą w system start&stop i ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów, w której "jedynka" zapewniająca dużą moc na kołach, działać ma podobnie do "dorosłego" reduktora. W układzie napędowym (napęd 4x4) zastosowano dwa mechanizmy różnicowe i elektronicznie sterowane sprzęgło. Standardowym wyposażeniem jest również system ELD, czyli elektroniczna blokada dyferencjału.

Odpowiednią dzielność terenową zapewnić ma niewielkiemu autu zmodyfikowane zawieszenie. Z przodu, podobnie jak w "cywilnym" modelu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu pojawiła się opracowana specjalnie z myślą o modelu 4x4, cechująca się dużą odpornością, belka skrętna.

Do standardowego wyposażenia auta, poza pakietem plastikowych osłon na zderzaki i dolne partie poszycia drzwi, należą m.in. klimatyzacja, radio CD/MP3, centralny zamek i 15-calowe felgi ze stopów lekkich.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiata | Fiat Panda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy