Paryż 2010

Audi e-tron spyder

Na salonie w Paryżu Audi zaprezentowało kolejny - trzeci już - prototyp z przydomkiem e-tron. Po zelektryzowanych A1 i R8, tym razem przyszła pora na kabriolet - model e-tron spyder.

Na salonie w Paryżu Audi zaprezentowało kolejny - trzeci już - prototyp z przydomkiem e-tron. Po zelektryzowanych A1 i R8, tym razem przyszła pora na kabriolet - model e-tron spyder.

Samochód przyciąga wzrok sylwetką, która w typowy dla Audi sposób łączy elegancję z muskulaturą. Uwagę zwracają m.in. niewielka przednia szyba (wywołująca raczej skojarzenia z owiewką) oraz lampy i "skrzela" nawiązujące do modelu R8.

Auto wyposażone jest w napęd hybrydowy. Pierwsze skrzypce gra trzylitrowe, sześciocylindrowe TDI o mocy 300 KM. Jednostka dysponuje również ogromnym - wynoszącym aż 650 Nm - momentem obrotowym. Ten trafia jednak wyłącznie na koła tylnej osi. Z przodu, przy każdym z kół zamontowano dodatkowy motor elektryczny rozwijający moc 64 kW.

Reklama

Chociaż e-tron spyder nie należy do lekkich pojazdów (masa własna 1450 kg), to przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s. i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Mimo zastosowaniu ciężkich motorów elektrycznych i jednostki wysokoprężnej, Niemcom udało się idealnie wyważyć auto - rozkład mas wynosi po 50% na każdą oś.

E-tron spyder, przynajmniej jeśli wierzyć oficjalnej, niemieckiej "propagandzie", zużywać ma 2,2 l oleju napędowego na 100 km.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi | Tron
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy