15 zł za 100 km suvem! Jak to możliwe?

Wygląda na to, że brytyjscy kierowcy przekonali się już do samochodów z alternatywnymi układami napędowymi.

Mitsubishi poinformowało właśnie, że od wprowadzenia na lokalny rynek hybrydy plug-in - modelu Outlander PHEV - firma dostarczyła lokalnym klientom już przeszło 25 tys. egzemplarzy tego modelu!

Japończycy mówić mogą o sporym sukcesie. Pierwsze egzemplarze Outlandera PHEV trafiły na Wyspy w 2012 roku. Auto zapoczątkowało modę na ładowane z sieci pojazdy z napędem hybrydowym. W 2012 roku po brytyjskich drogach poruszało się zaledwie 2 770 twego typu samochodów. W 2014 było ich już około 10 tys. z czego przeszło połowę stanowiły właśnie Outlandery PHEV.

Reklama

Do końca 2015 roku na brytyjskim rynku różni producenci oferowali już 13 modeli ładowanych z sieci hybryd. Mimo tego Mitsubishi udało się utrzymać pozycję lidera zagarniając dla siebie 61 proc. całego segmentu! W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku Japończycy dostarczyli brytyjskim nabywcom już ponad 7800 egzemplarzy Outlandera PHEV. Łączna sprzedaż modelu na lokalnym rynku przekroczyła pułap 25 000 sztuk.

Przypomnijmy, że główne źródło napędu Outlandera PHEV stanowią dwa silniki elektryczne o mocy 60 kW (82 KM) każdy. Ten umieszczony nad przednią osią rozwija 137 Nm. Tylny - 195 Nm. Jednostki wspomagane są dwulitrowym, benzynowym silnikiem rozwijającym 121 KM i 190 Nm. Może on pełnić rolę generatora prądu lub - za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT - napędzać koła przedniej osi. Ważący niemal 1900 kg samochód przyspiesza do 100 km/h w 11 s i osiąga prędkość maksymalną ponad 170 km/h.

W przeciwieństwie do klasycznych hybryd, auto otrzymało baterie o dużej pojemności (12 kWh), które naładować można bezpośrednio z gniazdka. Proces trwa około 5 godzin (w 30 minut akumulatory "dobić" można do około 80 proc pojemności) i pozwala przejechać autem do 50 km korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Oznacza to, że pokonując mniej niż 50 km dziennie, doładowując samochód nocą, można w ogóle nie zajeżdżać na stacje benzynowe! Biorąc pod uwagę ceny energii elektrycznej pokonanie 100 km kosztuje wówczas poniżej 15 zł.

Mitsubishi Outlandert PHEV dostępny jest również w polskiej sieci dealerskiej. Samochód nie cieszy się jednak zbyt dużym zainteresowaniem. Jego cena startuje z pułapu 227 990 zł. Chociaż w wyposażenie modelu wydaje się kompletne, auto jest niemal dwukrotnie droższe niż podstawowa odmiana Outlandera napędzana silnikiem benzynowym.

Outlander PHEV na wielu rynkach pełni w funkcję topowego modelu Mitsubishi i technologicznej wizytówki japońskiego producenta.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy