Los Angeles 2017

Lexus RX L, czyli wersja przedłużona

W Los Angeles zadebiutowała nowa, przedłużona odmiana Lexusa RX L. Na jakie zmiany zdecydowali się japońscy konstruktorzy?

Najważniejsza dotyczy rzecz jasna przekonstruowania karoserii. Długość nadwozia zwiększyła się aż o 110 mm. By wygospodarować więcej miejsca w trzecim rzędzie siedzeń zmieniono konstrukcję tylnych słupków i klapy bagażnika, które opadają pod innym kątem. Japończycy nie chwalą się jednak dokładnymi wymiarami, nie wiadomo więc, czy zmianie uległ również rozstaw osi.

Konstruktorzy obiecują, że trzeci rząd siedzeń oferuje takie same warunki podróżowania, jak środkowy. Pasażerowie podróżujący "w bagażniku" mogą więc liczyć chociażby na własne nawiewy systemu wentylacji i ogrzewania. Standardowe wyposażenie - przynajmniej na amerykańskim rynku - obejmować będzie m.in. skórzaną tapicerkę foteli pierwszego i drugiego rządu oraz trzystrefową klimatyzację. Fotele trzeciego rzędu rozkładane są elektrycznie. Standard obejmuje też elektrycznie otwieraną tylną klapę.

Reklama

Bez żadnych dopłat nabywcy mogą liczyć na pełnowymiarowe kurtyny powietrzne zapewniające ochronę pasażerom wszystkich trzech rzędów oraz system bezpieczeństwa Lexus Safety System+. Obejmuje on chociażby funkcję automatycznego zatrzymania przed przeszkodą (jest w stanie wykryć pieszych), aktywnego asystenta utrzymywania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat (działa w pełnym zakresie prędkości) i asystenta świateł drogowych.

Podstawowy model - Lexus RX 350L - napędzany jest benzynowym V6 o pojemności 3,5 l. Atmosferyczna jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu rozwija moc 290 KM. Auto - w zależności od wersji - może być napędzane na przednią lub na obie osie. Standard obejmuje ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.

Dla bardziej wymagających nabywców przewidziano hybrydowy model RX 450hL. W takim przypadku benzynowy motor V6 wspomagany jest dwoma elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. Sumaryczna moc układu napędowego, uwzględniając różnice prędkości obrotowych przy szczytowych osiągach, wynosi 308 KM. W tej odmianie auto standardowo wyposażone jest w napęd na obie osie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy