Hyundai i30 Wagon. Jaki jest?

Hyundai i30 Wagon to nowa wersja nadwoziowa kompaktowego koreańskiego bestsellera. Samochód zadebiutował wiosną na salonie w Genewie, a od niedawna dostępny jest w salonach.

Samochód oparto oczywiście na podzespołach hatchbacka. Kombi jest jednak aż o 24,5 cm dłuższe, nadwozie mierzy dokładnie 4585 mm, natomiast bez zmian pozostawiono szerokość i rozstaw osi (265,5 cm). To oznacza, że dodatkowe centymetry pojawiły się za tylną osią, spożytkowano je więc na powiększenie bagażnika.

W tej sytuacji nie może dziwić, że pojemność przestrzeni bagażowej wynosi aż 602 litry. Dodatkowo, w razie potrzeby, można oczywiście złożyć dzieloną tylną kanapę, dzięki czemu do samochodu możemy zmieścić 1650 litrów bagażu.

Reklama

Hyundai i30 Wagon, podobnie jak hatchback, ma bardzo spójną stylizację. W oczy rzucają się satynowe relingi oraz chromowane obramowania szyb, a także element charakterystyczny dla nowych modeli Hyundaia, czyli efektowny kaskadowy grill.

Wnętrze samochodu zaprojektowano ergonomicznie, obsługa wszystkich przyrządów jest intuicyjna, znajdują się one tam, gdzie spodziewa się ich kierowca. Na konsoli środkowej dominuje duży, dotykowy ekran o przekątnej 8 cali. Stanowi on centrum zarządzenia pokładowymi systemami bezpieczeństwa, systemem grającym, nawigacją czy telefonem.

Dzisiaj żaden pojazd nie może odnieść sukcesu, jeśli nie będzie samochodem bezpiecznym. To z kolei nie jest możliwe bez wyposażenia w szereg elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Na tym polu Hyundai i30 ma się czym pochwalić. Przykładowo, dzięki kamerom i czujnikom samochód potrafi wykryć przeszkodę z przodu i ostrzec o tym kierowcę, a także samoczynnie uruchomić hamulce (system AEB).

Hyundai i30 może zostać wyposażony w adaptacyjny tempomat, który znakomicie odciąża kierowcę zarówno na autostradach, jak i podczas jazdy w kolumnie samochodów, potrafiąc utrzymywać zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu, samoczynnie przyśpieszając i hamując.

System utrzymywania pasa ruchu (LKAS) ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi manewrami przy prędkości powyżej 60 km/h, analizując położenie samochodu na drodze. System emituje sygnał dźwiękowy, a w razie potrzeby koryguje tor jazdy i pomaga wyjść z niebezpiecznej sytuacji. Z kolei system BSD monituje tzw. martwe pole, minimalizując ryzyko zajechania drogi innemu kierowcy podczas zmiany pasa ruchu.

Ponadto samochód, korzystając z danych nawigacji oraz kamery, dostarcza informacji o obowiązujących ograniczeniach prędkości.

Gama jednostek napędowych i30 Wagon jest identyczna jak w hatchbacku. Bazowy silnik to sprawdzona, wolnossąca jednostka z wielopunktowym wtryskiem 1.4 MPI o mocy 100 KM, która współpracuje z manualną skrzynią sześciobiegową.

Wyżej spozycjonowano nowoczesne doładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa: 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i 1.4 T-GDI o mocy 140 KM. Silnik 1.4 dostępny jest zarówno ze skrzynią manualną, jak i dwusprzęgłową skrzynią automatyczną 7DCT.

Fani jednostek wysokoprężnych mogą wybrać silnik 1.6 CRDI, który dostępny jest w dwóch wersjach mocy: 110 i 136 KM. Niezależnie od wersji silnik wysokoprężny może być parowany z manualną przekładnią 6-biegową lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią siedmiobiegową 7DCT.

Testowany samochód wyposażony był w mocniejszą wersję silnika wysokoprężnego i przekładnię zautomatyzowaną. Takie połączenie oznacza nie tylko dobre osiągi, ale i umiarkowany apetyt na paliwo - w cyklu miejskim wynosi około 7 l/100 km.

Promocyjne ceny Hyundaia i30 Wagon zaczynają się od 66 tys. zł, natomiast auto ze 136-konnym silnikiem i przekładnią 7DCT kosztuje 93 500 zł. Warto tutaj wspomnieć, że model jest dostępny w atrakcyjnych programach finansowania, skierowanych zarówno do firm, jak i osób prywatnych.

Tekst powstał przy współpracy z firmą Hyundai

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy