Hyundai i30 pełen DNA koreańskiej marki

Jeszcze kilka lat temu samochody koreańskich producentów traktowane były przez kierowców w kategorii motoryzacyjnych "wynalazków" o niezbyt wyszukanych kształtach.

Jeszcze kilka lat temu samochody koreańskich producentów traktowane były przez kierowców w kategorii motoryzacyjnych "wynalazków" o niezbyt wyszukanych kształtach.

Czasy się jednak zmieniają - dziś produkty takich marek, jak Hyundai czy Kia nie odbiegają od europejskiej i japońskiej konkurencji nie tylko pod względem jakości, ale też atrakcyjności kształtów karoserii.

O dużym sukcesie mówić mogą zwłaszcza przedstawiciele Hyundaia, któremu - w krótkim czasie -  udało się zbudować wizerunek producenta solidnych i przyjemnych dla oka pojazdów.

Reklama

Kamieniem milowym w historii koreańskiego koncernu okazało się zatrudnienie Petera Schreyera. W 2006 Niemiec objął stanowisko Głównego Stylisty siostrzanej marki Hyundaia - Kii. Pod jego okiem stworzono wszystkie aktualne modele tego producenta. Od stycznia 2013 Peter Schreyer zatrudniony jest na stanowisku Prezydenta ds. Designu i Głównego Stylisty Hyundai Motor Group i odpowiada za długoterminową strategię designu pojazdów Hyundai i Kia.

Niemiec, spod którego ręki wyszło wiele motoryzacyjnych przebojów, rozpoczął od stworzenia nowego języka stylistycznego Hyundaia. Opracował szereg charakterystycznych akcentów i kształtów, które od razu identyfikować mają dany pojazd z marką Hyundai.

Zgodnie z tą ideą w nowej generacji Hyundaia i30 po raz pierwszy pojawił się kaskadowy grill, zwężający się mocno ku dołowi, dla którego inspiracją był kształt wylewającego się strumienia stopionego metalu. Kolejną z tego typu cech mają być też projekcyjne reflektory LED (drogowe i mijania) oraz pionowe światła LED do jazdy dziennej z funkcją kierunkowskazu i światła przeciwmgielne wbudowane w osłony aerodynamiczne.

Zmieniając gruntownie wygląd swoich modeli Hyundai zrobił ostry zwrot w kierunku młodszych klientów, którzy cenią sobie nawiązania do pojazdów sportowych. Harmonijne proporcje, krótki zwis przedni i tylny oraz długa maska tworzą dynamiczną i zwartą sylwetkę. Auto wyróżnia się smukłą linią boczną, która w bardzo naturalny sposób została poprowadzona od reflektorów przednich, do tylnych lamp LED. To - w połączeniu z lekko pochyłą linią dachu i czarnym spojlerem - dodaje sylwetce drapieżności.

Każde z załamań karoserii zostało też skrupulatnie przekalkulowane pod względem własności aerodynamicznych. Dzięki rozwiązaniom takim, jak aktywne klapy wlotu powietrza z przodu, które usprawniają chłodzenie i polepszają aerodynamikę, współczynnik oporu powietrza nowego i30 wynosi zaledwie Cx 0,30.


Kolejnym z charakterystycznych dla marki akcentów są "trójwymiarowy" tył z typowymi, wysoko umieszczonymi, reflektorami i światłami przeciwmgielnymi. Możliwości personalizacji - tak ważne dla młodszych nabywców, którzy lubią wyróżniać się w tłumie - zapewniają m.in. dwubarwne obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 15-17-cali oraz aż dwanaście kolorów nadwozia. Składają się na nie trzy odcienie perłowe: Stargazing Blue, Micron Gray, Phantom Black, siedem odcieni metalicznych: Demitasse Brown, IntenseCopper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Sliver, Ara Blue i White Sand, oraz dwa kolory niemetalizowane: Engine Red i Polar White.

Tekst powstał przy współpracy z firmą Hyundai

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy