Mercedes-AMG GLE 53 - SUV sportowo-hybrydowy

Gama nowego GLE została właśnie rozszerzona o usportowioną odmianę przygotowaną przez AMG, która oprócz świetnych osiągów, obiecuje... umiarkowane spalanie.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ napędzany jest znanym już z innych modeli, 3-litrowym, rzędowym silnikiem, który wspomagany jest turbosprężarką oraz elektrycznym kompresorem. Zadaniem tego drugiego jest natychmiastowe wytwarzanie dodatkowego ciśnienia, aby zniwelować czas potrzebny turbosprężarce na rozkręcenie się.

Sześciocylindrowa jednostka generuje 435 KM oraz 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 1800-5800 obr./min. Z kolei elektryczny kompresor zasilany jest z układu mild hybrid, składającego się z niewielkiej baterii, 48-woltowej instalacji elektrycznej, rozrusznika zintegrowanego z alternatorem oraz niewielkiej baterii. Zapewnia on dodatkowe 22 KM oraz 250 Nm momentu.

Reklama

Moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 9-biegowej, automatycznej przekładni. Oba te elementy zostały odpowiednio zestrojone przez inżynierów AMG, aby zapewnić świetną trakcję w zakrętach i błyskawiczną zmianę biegów. W efekcie GLE 53 rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s, a jego prędkość maksymalna to (elektronicznie ograniczone) 250 km/h. Dzięki technologii hybrydowej auto ma przy tym palić jedynie 9,3 l/100 km.

O odpowiednie do osiągów właściwości jezdne dba pneumatyczne zawieszenie, które również wzięli na warsztat spece z AMG. Ma ono oczywiście możliwość regulacji wysokości (da się je obniżyć o 15 mm lub podnieść o 55 mm), a także wyposażono je w aktywną kontrolę przechyłów. Mercedes chciał przy tym zachować uniwersalność swojego SUVa, stąd możliwość znacznego zwiększenia prześwitu oraz dostępnych nie tylko sportowych trybów jazdy, ale również dwóch przeznaczonych na bezdroża.

Wizualne zmiany w stosunku to pozostałych odmian modelu są dość subtelne. Mercedesa-AMG GLE 53 rozpoznamy po charakterystycznym grillu z 15 pionowymi szczebelkami, bardziej agresywnych zderzakach oraz czterech końcówkach układu wydechowego. Aluminiowe felgi z gamy AMG mogą mieć rozmiar od 20 do 22 cali. Typowo dla usportowionych model niemieckiego producenta, we wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, kierownicę AMG z przełącznikami do zmiany ustawień podzespołów samochodu oraz duże ilości czarnej skóry z czerwonymi przeszyciami i elementy dekoracyjne z włókna węglowego.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy