Polestar 1 debiutował w Genewie

Aston Martin to nie jedyny producent, który szykuje się do wprowadzenia na rynek submarki wyspecjalizowanej w oferowaniu zelektryfikowanych pojazdów. Swoją europejską premierę zaliczyła w Szwajcarii utworzona niedawno przez Volvo marka Polestar.

W Genewie pokazano właśnie pierwszy z modeli nowego producenta - Polestar 1. Auto zaprezentowano wprawdzie pod koniec ubiegłego roku na specjalnie zorganizowanej dla mediów konferencji w Szanghaju, ale - do tej pory - Polestar 1 nie był wystawiany na widok publiczny.

Lista zamówień na Polestara 1 otwarta zostanie 13 marca o godzinie 8.00. Począwszy od tej daty zamówienia na samochód składać będą mogli klienci z: Chin, Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Niemczech, Norwegii i Holandii. W przedsprzedaży auto ma być również dostępne w: Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii, Francji, Polsce, Austrii, Hiszpanii, Włoszech, Danii, Portugalii i Kanadzie. By potwierdzić rezerwację trzeba będzie wpłacić zwrotną kaucję w wysokości 2,5 tys. euro.

Chętni na jeden z pierwszych egzemplarzy muszą się spieszyć. Przy okazji genewskiej premiery Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar, zdradził, że firma otrzymała już wstępne głosy zainteresowania od przeszło 6 tys. potencjalnych nabywców. Biorąc pod uwagę, że w pierwszych latach marka budować chce około 500 egzemplarzy rocznie, może się okazać, że pierwsza seria modelu wyprzedana zostanie w zaledwie kilka godzin!

Przypominamy, że Polestar 1 to samochód hybrydowy. Projekt bazuje na modułowej platformie SPA, ale producent podkreśla, że około 50 proc. elementów auta zaprojektowano od podstaw. Pojazd pochwalić się może m.in. wykonanym z włókien węglowych nadwoziem (o 45 proc. sztywniejsze niż konstrukcje stalowe) i opracowanym przez firmę Ohlins adaptacyjnym zawieszeniem.

Źródłem napędu Polestara 1 jest układ hybrydowy o łącznej mocy 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym aż 1000 Nm. Osiągi pozostają tajemnicą, producent zapewnia jedynie, że w trybie elektrycznym auto pokonać może do 150 km. Moc przenoszona jest na cztery koła. Z tyłu zastosowano aktywny dyferencjał z funkcją wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami.

Polestar 1, podobnie jak kolejne modele nowej marki, budowany będzie w powstającym właśnie chińskim zakładzie w Chengdu, skąd trafiać ma na wszystkie rynki (z Chin do Europy już obecnie importowane jest Volvo S90). Nowa fabryka ma być gotowa w połowie roku.

INTERIA.PL
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy