Wraca Toyota Supra. Na razie jako auto wyścigowe

Zgodnie z oczekiwaniami salon w Genewie jest miejscem światowej premiery wyścigowego modelu GR Supra Racing Concept. To zapowiedź rynkowego powrotu wyczekiwanej przez fanów sportów motorowych Toyoty Supry!

Toyota GR Supra Racing Concept to dwudrzwiowy samochód sportowy o klasycznej budowie. Oznacza to, że umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędza koła tylnej osi. Za opracowanie modelu odpowiadali specjaliści TOYOTA GAZOO Racing.

Wiele elementów karoserii, takich jak maska z wlotami powietrza, tylny zderzak, przedni spojler, nakładki progów, tylny dyfuzor, obudowy lusterek bocznych oraz duże tylne skrzydło, wyprodukowano z mocnych, lekkich kompozytów. Przednia szyba oraz oszklenie bocznych okien także powstały z odpornego tworzywa.

Kabina została zaprojektowana z myślą o wyczynowej jeździe. Firma OMP dostarczyła fotele i pasy bezpieczeństwa, a także wyścigową kierownicę, wyposażoną w łopatki zmiany biegów. Deska rozdzielcza ma wygląd charakterystyczny dla samochodów wyścigowych, podobnie jak tablica przyrządów ze sportowymi zegarami. Drzwi od wewnątrz są pokryte panelami z włókna węglowego.

Reklama

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa w samochodzie zamontowano klatkę bezpieczeństwa i gaśnice. Przewody paliwowe i hamulcowe, PedalBox, akumulator i przewody elektryczne zostały opracowane zgodnie ze standardami motoryzacyjnych imprez sportowych.

Samochód ma sportowe zawieszenie, wyczynowy układ wydechowy, wyścigowe koła BBS oraz opony Michelin. W hamulcach zastosowano zaciski i tarcze Brembo Racing.

Po 16 latach od zakończenia produkcji ostatniej do tej pory, czwartej generacji, Supra nadal cieszy się renomą auta kultowego wśród entuzjastów sportowych samochodów. Jej popularność wzmocniła rola w serii filmów akcji "Szybcy i wściekli", a także sukces cyfrowej wersji w popularnej grze video Gran Turismo.

Nazwa Supra pojawiła się po raz pierwszy w 1978 roku wraz z debiutem większej i mocniejszej wersji Toyoty Celiki drugiej generacji. W następnych latach samochód ten stał się niezależnym modelem. Wszystkie cztery generacje miały charakterystyczny dla samochodów GT układ z silnikiem z przodu i tylnym napędem. Czwarte wcielenie auta było najmocniejszym samochodem produkcyjnym w dotychczasowej historii Toyoty.

Koncept traktować należy jako zapowiedź przyszłej, produkcyjnej, Toyoty Supry piątej generacji. Sugeruje to nie tylko nazwa, ale też widoczny na drzwiach numer 90, nawiązujący do kodów kolejnych generacji modelu - A40, A60, A70 i A80.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy