Subaru VIZIV Tourer Concept
Subaru zaprezentowało w Genewie kolejny prototyp z, zainaugurowanej w 2013 roku, koncepcyjnej serii VIZIV (od angielskich słów "Vision for Innovation").
Tym razem mamy do czynienia z usportowionym modelem segmentu D o nazwie Subaru VIZIV Tourer Concept. Nadwozie mierzy 4775 mm długości, 1930 mm szerokości i 1435 mm. Samochód pomieścić może cztery dorosłe osoby. Rozstaw osi to 2730 mm.
Ostre, zdecydowane kształty karoserii wpisują się w promowany przez Japończyków język stylistyczny Dynamic x Solid. Mamy więc do czynienia z typową dla marki sześciokątną osłoną chłodnicy i wyraźnie zaakcentowanymi nadkolami. Sportowego sznytu dodają nadwoziu dodatkowy wlot powietrza na masce, szeroki tył i wieńczący klapę bagażnika spoiler. Nie sposób też przeoczyć potężnych kół w rozmiarze 20 cali.
Wbrew panującej modzie Subaru VIZIV Tourer Concept nie jest samochodem elektrycznym! Zgodnie z tradycją wyposażono go w symetryczny napęd na obie osie i typowy dla Subaru spalinowy silnik w układzie Boxer. Japończycy nie chwalą się jednak żadnymi kwestiami technicznymi. Nie znamy więc ani osiągów, ani pojemności "niezwykle obszernego" bagażnika.
Auto wyposażone ma być w nową generację systemu wspomagania kierowcy EyeSight współpracującego m.in. z dwiema kamerami, czujnikami radarowymi i precyzyjną nawigacją. Układ potrafi m.in. samodzielnie zatrzymać pojazd przed przeszkodą (również pieszym i rowerzystą). Poziom autonomiczności Subaru VIZIV Tourer Concept pozostaje tajemnicą. Producent przekonuje jedynie, że EyeSight ma się przyczynić do znacznego zmniejszenia zmęczenia kierowcy zwłaszcza po długich trasach.