Nowości Renault. Nowy silnik i usportowiony Talisman S-Edition

​Stoisko Renault w Genewie to nie tylko koncepcyjny model EZ-GO. W Szwajcarii Francuzi prezentują też nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i usportowiony model Talismana w wersji S-Edition.

Nowa, skonstruowana wspólnie z Daimlerem, jednostka napędowa ma pojemność 1,3 l. Silnik wykorzystuje turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Opracowano go głównie z myślą o modelach Captur i Scenic. W konstrukcji zastosowano wdrażane przez Francuzów w ostatnim czasie innowacje, jak np. technologię "Bore Spray Coating" (pokrycie gładzi cylindrowych specjalną powłoką) stosowaną wcześniej np. w silnikach Nissana GT-R. Podnosi ona sprawność silnika poprzez redukcję oporów tarcia i optymalizację przewodzenia ciepła.

Reklama

Inne technologie służą poprawie kultury pracy i ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny, którego ciśnienie wzrosło do 250 barów, a specjalnie zaprojektowany kształt komór spalania wpływa na lepsze spalanie mieszanki. Technologia "Dual Variable Timing Camshaft" pozwala na sterowanie pracą zaworów ssących i wydechowych w zależności od obciążenia. W ten sposób uzyskano wyższy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów oraz jego bardziej liniowy przebieg przy wysokich obrotach.

W Renault Scenic silnik będzie dostępny w czterech poziomach mocy: 115, 130, 140 i 160 KM. W topowym wariancie maksymalna moc nowej jednostki  (160 KM) to aż o 30 KM więcej niż w poprzedniku. Aż o 65 Nm - z 205 Nm do 270 Nm - wzrosła też wartość maksymalnego momentu obrotowego.

W modelu Renault Captur silnik będzie rozwijał moc 130 KM w wersji z mechaniczną skrzynią biegów i osiągał maksymalny moment obrotowy 220 Nm w zakresie od 1500 obr./min do 3500 obr./min. Jednostka będzie też dostępna w wersji o mocy 150 KM (ze skrzynią EDC i skrzynią mechaniczną) z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm (w zakresie od 1600 obr./min do 3250 obr./min).

Inną nowością Renault jest sportowa odmiana topowej limuzyny francuskiej marki - Renault Talisman S-Edition. Samochód powstał na bazie bogato wyposażonej wersji Intens (pakiety systemów wspomagania prowadzenia, Visio System, MULTI-SENSE, fotele z funkcją masażu, itd.). Standardowe wyposażenie nowej odmiany obejmuje m.in. system tylnych kół skrętnych 4Control i elektronicznie sterowaną charakterystykę pracy amortyzatorów.

Samochód poznamy po czarnych, 19-calowych obręczach kół Alizarine i dodatkowo przyciemnionych tylnych szybach. Standard obejmuje ponadto przednie reflektory Full LED Pure Vision, chromowane i wytłaczane nakładki na progi drzwi, oznakowanie S-Edition na bokach oraz - lakierowane na czarno - obudowy lusterek.

W kabinie Talismana S-Edition, znajdziemy tapicerkę (łącznie z deską rozdzielczą) z czarnej skóry z czerwonymi przeszyciami. Te ostatnie pojawiają się również na kierownicy, mieszku dźwigni zmiany biegów i boczkach drzwi. Sportowe akcenty obejmują też aluminiowe pedały, elementy dekoracyjne w kolorze szczotkowanego aluminium i czarną podsufitkę.

Do tej pory model Talisman dysponował rozbudowaną ofertą silników wysokoprężnych. Wraz z debiutem serii S-Edition auto otrzyma nowy silnik benzynowy 1,8 l TCe współpracujący z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Jednostka generuje moc 225 KM i zapewnia moment obrotowy 300 Nm.

Talisman S-Edition będzie dostępny w Europie od września 2018 roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama