Co Alfa Romeo przygotowała na salon w Genewie?

Na stoisku włoskiej marki nie zobaczymy żadnych nowych modeli, ale za to przygotowano sporo wersji specjalnych.

Pierwszą z nowości od Alfa Romeo na tegoroczny salon w Genewie są modele Giulia i Stelvio w wersji Nurburgring Edition, o której szerzej pisaliśmy już wcześniej (artykuł znajdziecie TUTAJ).

Stoisko w Genewie prezentuje również Stelvio wyposażone w silnik benzynowy 2.0 Turbo, o mocy 200 KM i 280 KM, z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów i napędem na cztery koła Q4. Dwie ważne nowe funkcje debiutują w dwóch prezentowanych samochodach: nowa skórzana deska rozdzielcza i panele boczne drzwi oraz pakiet Performance, który obejmuje aktywne zawieszenie Alfa Active Suspencion (dostępne również osobno, jako wyposażenie opcjonalne), samoblokujący tylny mechaniczny mechanizm różnicowy i manetki zmiany biegów wykonane z aluminium.

Reklama

Oba samochody na Salonie są udoskonalone o dwa pakiety, które podkreślają charakter SUV-a Alfa Romeo. Ten pierwszy, z silnikiem o mocy 280 KM z czerwonym trójwarstwowym lakierem Competizione Red, wyposażony w pakiet Sport, zawiera aluminiowe elementy wykończenia na panelu deski rozdzielczej, panelach bocznych drzwi, czy tunelu środkowym, aluminiowe nakładki na pedały, sportową kierownicę i czerwone zaciski hamulcowe. Pozostałe elementy obejmują skórzane siedzenia i deskę rozdzielczą obszytą nićmi, przyciemniane tylne szyby oraz relingi dachowe. Ponadto, Mopar opracował specjalne akcesoria do tego samochodu, w tym 20-calowe czarne matowe koła ze stopów lekkich.

Obok niego, Stelvio Super z silnikiem o mocy 200 KM, w czarnym kolorze Vulcano Black, z luksusowym pakietem Luxury i beżowymi skórzanymi fotelami oraz deską rozdzielczą z szarymi drewnianymi wstawkami. Ten model ma 20-calowe koła ze stopów lekkich z czarnymi lakierowanymi zaciskami z akcesoriów Mopar.  

Kolejna nowość, to Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, wyposażona w silnik o mocy 280 KM w połączeniu z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią i napędem na wszystkie koła Q4.  Giulia Ti, zaprezentowana w barwach Racing Red, jest najbardziej ekskluzywną wersją w gamie oraz bliską siostrą wersji Quadrifoglio, z którą ma kilka cech stylistycznych.

Czarny dach, obszyta skórą deska rozdzielcza ze wstawkami z włókna węglowego oraz siedzenia ze skóry i tkaniny Alcantara z czarnymi przeszyciami natychmiast wpadają w oko, jak również wiele detali z włókna węglowego przygotowanych przez Mopar, jak podświetlenie podłogi z logo Alfy Romeo podczas otwarcia drzwi, wykończenia włóknem węglowym przedniego grilla (litery "V"), gałki skrzyni biegów, obudowy lusterek zewnętrznych. Dolne spoilery boczne ze wstawką z włókna węglowego oraz tylny spojler są typowymi elementami Quadrifoglio. 19-calowe i błyszczące 5-ramienne koła ze stopów metali lekkich uzupełniają czerwone zaciski hamulcowe.

Giulii Veloce Ti partneruje Giulia Super w czarnym kolorze Vulcano Black z jedynym w swoim rodzaju pakietem Luxury, który składa się z atrakcyjnej kombinacji beżowej skóry z oryginalnymi wstawkami z szarego drewna dębowego. Ten model ma 18-calowe, aluminiowe koła ze stopów lekkich z lakierowanymi na czarno zaciskami hamulcowymi. Pod maską znajduje się czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 200 koni mechanicznych z automatyczną skrzynią biegów.

Stoisko Alfy Romeo zaprezentuje także supersportową 4C Coupé i Spider, w specjalnej serii "Competizione" i "Italia". Coupé ma dużo bardziej sportowy charakter, z silnymi konotacjami wyścigowymi, a Spider, wciąż zdolny do ekscytujących występów, ma bardziej elegancki, wyrafinowany wygląd.

Składają się na niego matowy lakier Vesuvio Grey na nadwoziu Coupé w połączeniu z dodatkami zaprojektowanymi specjalnie dla tej konfiguracji z włókna węglowego: dachem, spojlerem tylnym, obudowami lusterek zewnętrznych, bocznymi wlotami powietrza i kształtem reflektorów. Wygląd uzupełnia przedni zderzak w kolorze nadwozia z wlotami powietrza, pięcioramienne ciemne koła ze stopów lekkich (18" z przodu i 19" z tyłu), czerwone zaciski hamulcowe i układ wydechowy Akrapovič z systemem Dual Mode.

Sportowy charakter ma swą kontynuację wewnątrz kabiny: siedzenia są ze skóry i mikrofibry obszyte czerwonymi szwami, podobnie jak sportowa kierownica, a na koniec, wyjątkowy status limitowanej serii, tylko 108 samochodów dostępnych samochodów jest podkreślone przez numerowaną tabliczkę na centralnym tunelu oraz aluminiową tabliczkę "Competizione" na desce rozdzielczej.

Limitowana seria specjalna 4C Spider "Italia" jest wyróżniona przez jasnoniebieskie nadwozie Misano Blue, dostępne tylko dla 108 samochodów w tej wersji kolekcjonerskiej. Z zewnątrz przyciągają uwagę asymetryczne pięcioramienne koła ze stopów lekkich, 18 " z przodu i 19" z tyłu oraz żółte zaciski hamulcowe, które współgrają z kolorem przeszyć siedzeń, deski rozdzielczej, kierownicy i paneli drzwi, desce rozdzielczej, kierownicy i panelach drzwi. Z boku samochodu znajduje się naklejka "Spider Italia" w trzech kolorach włoskiej flagi. Standardowy wygląd 4C Spider Italia uwzględnia tytanową, centralnie położoną podwójną rurę wydechową z funkcją Dual Mode. Wyposażenie dopełnia system Hi-Fi Alpine premium, z głośnikiem niskotonowym, numerowanym znaczkiem na środkowym tunelu oraz aluminiową plakietką z napisem "Italia" na desce rozdzielczej.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy