Audi A6 nowej generacji

Audi zaprezentowało pierwsze informacje o nowej generacji modelu A6. Auto zadebiutuje na salonie w Genewie.

Audi A6 typoszeregu C8 mierzy dokładnie 4939 mm długości, czyli zaledwie o 7 mm więcej niż poprzednia generacja. Przy szerokości 1886 mm auto jest też o 12 mm szersze. Wysokość nadwozia to 1457 mm (+ 2 mm). Co ciekawe, tajemnicą pozostaje rozstaw osi. Współczynnik oporu powietrza Cw to 0,24.

Samochód wpisuje się w stylistkę zapoczątkowaną przez nowe A8 i A7 Sportback. Oznacza to m.in. duży, trapezoidalny grill, niewielkie zwisy i ostre, zdecydowane linie. Z tyłu w oczy rzucają się dwie potężne, umieszczone w narożnikach zderzaka, końcówki wydechu i - spinająca lampy - chromowana listwa biegnąca przez klapę bagażnika. Ten ostatni mieści pakunki o objętości do 530 l. Wiadomo już, że samochód oferowany będzie w 14 kolorach nadwozia, z czego 7 zostało skomponowanych od nowa.

Reklama

W kabinie znajdziemy aż dwa ekrany dotykowe będące elementem nowej generacji systemu MMI. Architekturę górnego wyświetlacza (przekątna 10,1 cala) służącego do obsługi większości systemów można niemal dowolnie  konfigurować. Audi podkreśla, że samochód świetnie sprawdzi się we flotach. Auto pozwala na spersonalizowanie wielu ustawień i zapisanie w pamięci do 7 profili kierowców. W zależności od poziomu wyposażenie każdy z kierowców ustawić może aż do różnych 400 parametrów!

Dolny ekran o przekątnej 8,6 cala służy do sterowania funkcjami komfortu (klimatyzacja) lub wprowadzania tekstu. Dla wygodniejszej obsługi lewarek automatycznej skrzyni biegów zaprojektowano w taki sposób, by - korzystając z wyświetlacza - pełnił rolę podparcia dla nadgarstka kierowcy. Opcjonalny system MMI navigation plus (w standardzie otrzymamy MMI z "podstawową" nawigacją) oferuje ponadto Audi Virtual Cockpit o przekątnej 12,3 cala  i szybkie łącze internetowe (LTE).

System MMI Navigation plus oferuje szereg nowych rozwiązań z zakresu nawigacji. Jednym z nich jest funkcja samodzielnego uczenia się na podstawie przejechanych tras, pozwalająca później na generowanie inteligentnych podpowiedzi podczas wyszukiwania. Prowadzenie do celu odbywa się online, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem dysponujących informacjami na temat sytuacji drogowych z regionu serwerów firmy HERE.

Na liście dodatków znalazł się m.in. wyświetlacz przezierny HUD i system nagłośnienia firmy Bang&Olufsen. Nabywcy mogą się też zdecydować na system Audi Key, w którym konwencjonalny kluczyk do samochodu zastępuje smartfon.

Wśród "bajerów" znajdziemy m.in. systemy automatycznego parkowania (i wjazdu go garażu) - pozwalające kierowcy i pasażerom opuścić pojazd przed wykonaniem manewru. Ponadto adaptacyjny tempomat rozszerzono o funkcję pomagającą utrzymać pojazd na pasie ruchu. Za rozbudowane funkcje autonomiczne odpowiada moduł wspomagania kierownicy zFAS. W zależności od poziomu wyposażenia potrafi on przetwarzać informacje płynące z aż 5 radarów, 5 kamer, skanera laserowego i 12 czujników parkowania.

Wszystkie wersje silnikowe korzystają z technologii mild-hybrid, co oznacza, że wyposażono je w pełniący funkcję rozrusznika, napędzany paskiem, alternator i litowo-jonowy akumulator. Dzięki temu, w realnym ruchu, dzięki funkcji żeglowania (działa w zakresie od 55 do 160 km/h) zaoszczędzić można do 0,7 l paliwa na 100 km.

Nowe audi A6 może się pochwalić adaptacyjnym, progresywnym układem kierowniczymi i system wszystkich kół skrętnych. W zależności od prędkości jazdy przełożenie układu kierowniczego zmienia się w zakresie od 9,5:1 do 16,5:1. Koła tylnej osi skręcają się aż o 5 stopni. Przy niskich prędkościach koła skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, co poprawia zwrotność. Przy większych prędkościach koła skręcają się w tym samym kierunku co przednie, dzięki czemu kierowca odczuć może zauważalny wzrost precyzji prowadzenia i stabilności. Nabywcy będą mieli do wyboru cztery rodzaje zawieszenie - począwszy od konwencjonalnego (ze stalowymi sprężynami), na adaptacyjnym, pneumatycznym (z regulowaną siłą tłumienia) kończąc.

W początkowym okresie na europejskich rynkach Audi A6 oferowane będzie w czterech wersjach silnikowych. Do wyboru jest jeden motor benzynowy i trzy jednostki wysokoprężne. Benzynowy silnik - jednostka 3,0 l TFSI V6 - generuje 340 KM i 500 Nm. Dzięki temu nowe A6 rozpędza się do - ograniczonej elektronicznie - prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3,0 l TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Bazowa jednostka wysokoprężna - 2,0 l TDI (A6 40 TDI) oferuje moc 150 KM i moment obrotowy 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3,0 l TFSI i 2,0 l TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, układ posiada samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama