Genewa 2017

Renault ZOE e-Sport. Elektryczne i sportowe

Renault od dłuższego czasu kreuje się na europejskiego lidera w dziedzinie budowy samochodów o napędzie elektrycznym. Kolejnym krokiem na drodze do upowszechnienia tego typu aut jest - zaprezentowany w Genewie - koncepcyjny model Renault ZOE e-Sport.

Pojazd ma za zadanie przekonać do samochodów elektrycznych amatorów sportowych emocji. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o platformę produkcyjnego ZOE. 

Reklama

Francuscy inżynierowie garściami czerpali jednak ze swojego doświadczenia torowego. Warto przypomnieć, że Renault - trzykrotnie z rzędu - zwyciężało w organizowanych przez FIA wyścigach Formuły E.

Chociaż poszycie karoserii wykonano z włókien węglowych, Renault ZOE e-Sport waży 1400 kg. Aż 450 z nich to masa samych baterii o pojemności 40 kWh. Stosunkowo duża wartość nie przeszkadzała jednak w uzyskaniu rewelacyjnych osiągów.

Renault ZOE e-Sport napędzane jest dwoma silnikami elektrycznymi (po jednym na każdą z osi) o łącznej mocy 360 kW, czyli aż 460 KM! Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,2 s. Na każdy z silników przypada osobny zestaw akumulatorów. Silniki i baterie korzystają z zamkniętego układu chłodzenia płynem wyposażonego dużą chłodnicę zamontowaną w przedniej części pojazdu.

W środku znajdziemy klatkę bezpieczeństwa, sportowe fotele Recaro i obszytą alcantarą kierownicę. Kierowca może np. sterować rozdziałem mocy każdego z silników. W ten sposób, w zależności od preferencji, może można uzyskać żądaną charakterystykę prowadzenia (np. nadsterowność).

Przypominamy, że Renault było pierwszą europejską marką, która związała swoją przyszłość z samochodami elektrycznymi. Pierwszy produkcyjny model francuskiego producenta z napędem elektrycznym trafił na rynek w 2012 roku.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje