Genewa 2017

Mini Cooper S E Countryman ALL4

Począwszy od czerwca w salonach Mini pojawi się model MINI Cooper S E Countryman ALL4. To pierwsza w historii brytyjskiej marki hybryda typu plug-in.

Samochód rozpoznamy m.in. po 17-calowych obręczach ze stopów lekkich, żółtej literce "S" na osłonie chłodnicy i - zamontowanym na lewym przednim błotniku - gnieździe służącym do ładowania akumulatorów. Standardowe wyposażenie obejmować ma m.in. skórzaną kierownicę, nawigację, i 6,5-calowy wyświetlacz na konsoli środkowej.

Układ napędowy składa się z trzycylindrowego silnika benzynowego z doładowaniem TwinPower Turbo i synchronicznego motoru elektrycznego. Sumaryczna moc wynosi 224 KM, co przekłada się na sprint do 100 km/h w czasie 6,8 s.

Reklama

Jednostka spalinowa - oprócz ładowania akumulatorów - przekazuje moc na koła przedniej osi za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic. Elektryczny silnik odpowiada za napęd kół tylnych. W przypadku, gdy baterie naładowane są do pełna, elektryczny motor stanowi główne źródło napędu przy niewielkich prędkościach. Silnik spalinowy aktywuje się automatycznie po przekroczeniu 80 km/h. Maksymalny zasięg przy wykorzystaniu napędu czysto elektrycznego wynosi 40 km.

Samochód korzysta z akumulatorów litowo-jonowych zamontowanych pod siedziskiem tylnej kanapy. Dzięki temu pojemność bagażnika wynosi 405 l i - składając oparcia - można ją powiększyć do 1275 l.

Baterie mogą być ładowane bezpośrednio z gniazdka w czasie około 3,15 h. By skrócić ten proces nabywcy będą się mogli zdecydować na wysokonapięciową ładowarkę, dzięki której pełne naładowanie trwać ma o godzinę krócej. Akumulatory objęte będą gwarancją producencką przez okres 6 lat lub 100 tys. km.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 trafi do salonów brytyjskiej marki z końcem czerwca.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama