Genewa 2017

McLaren 720s. Całkowicie nowy supersamochód

Salon w Genewie jest miejscem premiery nowego McLarena 720s. Auto, które zastąpi w ofercie McLarena 650s, otwiera drugą generację modeli z rodziny Super Series.

Samochód może się pochwalić nadwoziem zbudowanym w całości z włókien węglowych. Poszycie karoserii zabudowano na samonośnej konstrukcji Monocage II zapewniającej odpowiednią sztywność i bezpieczeństwo. Sucha masa McLarena 720s to zaledwie 1283 kg.

Reklama

Nadwozie mierzy 4543 mm długości, 2059 mm szerokości i zaledwie 1196 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm. Zgodnie z założeniami Super Series, w myśl których auta mają być "przyjazne dla użytkowników", nowy McLaren może pochwalić się... dwoma bagażnikami. Przedni pomieści pakunki o objętości 150 l, tylny - 220 l.

Nowy McLaren wyróżnia się niecodziennymi rozwiązaniami stylistycznymi. Charakterystyczną cechą są wielkie "oczodoły" kryjące wąskie reflektory przednie oraz unoszone ku górze drzwi. We wnętrzu znajdziemy minimalistyczną, zorientowaną na kierowcę, konsolę środkową z dużym ekranem dotykowym.

McLaren 720s napędzany jest nowym, podwójnie doładowanym silnikiem M840T. Jednostka V8 o pojemności 4,0 l - przy 7500 obr./min - generuje moc maksymalną 720 KM i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 770 Nm (generowany od 5500 obr./min). W stosunku do poprzedniego motoru o pojemności 3,8 l silnik ma aż 41 proc. nowych części.

Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, siedmiostopniowej przekładni SSG. Samochód osiąga 100 km/h w 2,9 s od startu (200 pojawia się na liczniku po 7,8 s) i rozpędza się do prędkości maksymalnej 341 km/h. Za bezpieczne zatrzymanie odpowiadają hamulce z ceramicznymi tarczami. Przednie mają średnicę 390 mm, tylne - 380 mm. Hamowanie z prędkości 200 km/h zajmuje 4,6 s, w czasie których pojazd pokonuje odległość 117 m. Auto może się też pochwalić niezależnym, aktywnym zawieszeniem nadzorowanym przez elektroniczny system PCC II (Proactive Chassis Control).

Zamówienia na nowego McLarena 720s można już składać u dealerów brytyjskiej marki. Ceny na rodzimym rynku startują z poziomu 208 600 funtów. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w maju.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje