Genewa 2016

Nowe Audi S4 Avant. Rakietowe kombi!

We wrześniu ubiegłego roku na salonie we Frankfurcie Audi pokazało nowe Audi S4. Teraz w Genewie zadebiutuje S4 Avant. Oba modele wkrótce trafią do salonów.

Audi S4 sedan waży 1630 kg, Avant jest nieco cięższe - jego masa własna to 1675 kg. Mimo zastosowania stałego napędu na cztery koła (wymagającego zamontowania tylnego dyferencjału) bagażnik sedana mieści pakunki o objętości do 480 l. W przypadku kombi jest to 505 l. Wynik ten można zdecydowanie poprawić (do 1510 l) decydując się na złożenie oparć kanapy.

Z zewnątrz pojazdy sygnowane literką S wyróżniają się m.in przestylizowanymi zderzakami i obręczami ze stopów lekkich w rozmiarze 18 cali (opcjonalnie 19 cali). Osłonę chłodnicy i tylny dyfuzor wykończono dekoracyjnymi wstawkami z aluminium. Z tego metalu - zgodnie z tradycją - wykonano też obudowy lusterek. W stosunku do standardowych modeli zawieszenie obniżono o 23 mm.

Reklama

W przypadku S4 to, co najważniejsze kryje się jednak pod maską. Źródłem mocy jest nowy, benzynowy silnik V6 3,0 l TFSI. Turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija 354 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm oferowanym w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. W układzie przeniesienia napędu zastosowano ośmiostopniową, automatyczną przekładnię Tiptronic.

Samochody otrzymały też permanentny napęd na cztery koła Quattro  (z przewagą tylnej osi). Na liście opcji pojawi się sportowy mechanizm różnicowy dbający o aktywny rozdział mocy pomiędzy tylne koła.

Nad bezpieczeństwem czuwają wentylowane, perforowane tarcze hamulcowe. Przednie mają średnicę 350 mm i obsługiwane są przez sześciotłoczkowe zaciski (opcjonalnie mogą być pomalowane na czerwono). Standardowym wyposażeniem będzie m.in. aktywne zawieszenie.

Nowe Audi S4 przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s. W przypadku S4 Avant sprint do setki trwa 4,9 s. Prędkość maksymalna to rzecz jasna, ograniczone elektronicznie, 250 km/h.

Oba modele zadebiutują na rynkach Starego Kontynentu latem bieżącego roku. Standardowe wyposażenie obejmować będzie m.in. wykonane w technologii LED reflektory, przednie sportowe fotele obszyte alcantarą czy trójramienną, skórzaną kierownicę. W przypadku Avanta listę uzupełni jeszcze elektryczna klapa bagażnika.

Audi S4 wycenione zostało na 59,300 euro. Za Audi S4 Avant zapłacić trzeba będzie co najmniej 61,150 euro. Oba modele trafią do salonów już wiosną.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy