Genewa 2016

Maserati Levante. Zagrozi pozycji Cayenne?

Tegoroczny salon genewski to miejsce oficjalnej premiery pierwszego suva w historii Maserati - modelu Levante. Producent opublikował właśnie dane techniczne nowego auta.

Karoseria mierzy 5003 mm długości, 1968 mm szerokości (2158 mm z lusterkami) i 1679 mm wysokości. Rozstaw osi to aż 3004 mm. Mimo słusznych rozmiarów średnica zawracania wynosi 11,7 m. Samochód może się też pochwalić bagażnikiem mieszczącym pakunki o objętości aż 580 l.

Klienci mają do wyboru trzy wersje napędowe - dwie benzynowe i jedną wysokoprężną. W każdej odmianie pod maską pracuje silnik V6 o pojemności niespełna 3,0 l i kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 60 stopni.

Podstawowy model - Levante - legitymuje się mocą 350 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w równe 6 s i osiąga prędkość maksymalną 251 km/h. Mocniejsza odmiana - Levante S - rozwija 430 KM i 580 Nm. Dzięki temu auto osiąga setkę w 5,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 264 km/h.

Reklama

Jedyny w ofercie silnik Diesla generuje 275 KM i 600 Nm. To wystarcza, by samochodów osiągał prędkość maksymalną 230 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 6,9 s.

Niezależnie od wersji silnikowej wszystkie modele oferowane są standardowo z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach i napędem 4x4. W normalnych warunkach trakcyjnych 100 proc. momentu obrotowego trafia na koła tylnej osi. Elektroniczny system ATC (Active Transfer Case) potrafi przenieść do 50 proc. mocy na przednie koła.

Standardem jest również wielowahaczowe zawieszenie obu osi z amortyzatorami o elektronicznie regulowanej sile tłumienia i miechami powietrznymi. Masa własna podstawowego modelu to 2109 kg. Wersja z silnikiem Diesla waży 2205 kg.

Jak już informowaliśmy, produkcją Levante zajmie się fabryka Mirafiori w Turynie. Jeszcze przed końcem roku samochód znajdzie się w sprzedaży w Europie, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Maserati Levante
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy