Genewa 2016

Lotusa Exige Sport 350 Roadster

Trwający właśnie salon w Genewie to miejsce światowej premiery nowego Lotusa Exige Sport 350 Roadster. Co tym razem przygotowała dla swoich klientów brytyjska marka?

Podobnie, jak w modelu coupe, inżynierowie skupili się na obniżeniu masy pojazdu. W tym celu zastosowano m.in. nowe zawieszenie silnika, zmienione poszycie tylnej części nadwozia i litowo-jonowy akumulator.

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy m.in. kute, aluminiowe obręcze oraz pakiet Carbon Aero obejmujący komplet ospoilerowania z włókien węglowych (przedni splitter, tylny dyfuzor i lotka). Tak uzbrojony, gotowy do drogi, Lotus Exige Sport 350 Roadster waży niespełna 1085 kg.

Moc generowana jest przez 3,5-litrowy, doładowany silnik V6 rozwijający 345 KM i 400 Nm. Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi za pośrednictwem przekonstruowanej, ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Klienci mogą się też zdecydować na opcjonalną, sześciostopniową, automatyczną przekładnię sterowaną łopatkami przy kierownicy.

Reklama

Lotus Exige Sport 350 Roadster przyspiesza do 100 km/h w niespełna 4 s i osiąga prędkość maksymalną przeszło 240 km/h. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy