Genewa 2016

Hyundai IONIQ Electric już w Genewie

Genewskie stoisko Hyundaia zdominowane zostanie przez model IONIQ - pierwsze w historii marki auto kompaktowe oferowane wyłącznie z alternatywnymi systemami napędu.

W Szwajcarii podziwiać będzie można pełną gamę modelową obejmującą hybrydę, hybrydę plug-in i samochód z napędem elektrycznym. Najwięcej emocji budzi ten ostatni.

Europejska odmiana Hyundaia IONIQ Electric, bo tak właśnie brzmi pełna nazwa pojazdu, napędzana jest elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 295 Nm. Jednostka napędza koła przedniej osi za pośrednictwem jednostopniowej skrzyni redukcyjnej i zapewnia autu prędkość maksymalną 165 km/h. Zamontowane pod siedziskiem tylnej kanapy litowo-jonowo-polimerowe akumulatory mają pojemność 28 kWh. Producent nie podał jeszcze informacji dotyczących zasięgu. Nieoficjalne dane mówią o około 170 km.

Reklama

Przypominamy, że pozostałe odmiany - hybryda i hybryda plug-in- napędzane są benzynowym silnikiem 1,6 l GDI osiągającym 105 KM i 147 Nm. Jednostka wspomagana jest przez elektryczny silnik trakcyjny różniący się poziomem mocy w zależności od specyfikacji pojazdu. W klasycznej hybrydzie rozwija on 43,5 KM i 170 Nm czerpiąc energię z baterii o pojemności 1,56 kWh. Sumarycznie kierowa ma więc do dyspozycji 141 KM i 265 Nm. Auto osiąga prędkość maksymalną 185 km/h i - w cyklu pomiarowym - emituje średnio 79 gramów CO2/km. Odpowiada to średniemu zużyciu paliwa na poziomie 3,4 l/100 km.

Klienci decydujący się na Hyundaia IONIQ Plug-in mogą liczyć na mocniejszą jednostkę elektryczną. W tej wersji osiąga ona 61 KM i czerpie energię z litowo-jonowo-polimerowych baterii o pojemności 8,9 kWh. W trybie elektrycznym samochód jest w stanie pokonać dystans do 50 km. Wówczas, przynajmniej teoretycznie, na przejechanie 100 km wystarczy nam zaledwie 1,4 l benzyny.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy