Genewa 2016

Bugatti Chiron - nowy król hipersamochodów!

Na dzień przed oficjalną premierą, Bugatti pokazało zdjęcia następny modelu Veyron.

Produkcyjna wersja Bugatti Chirona nie różni się wiele od prototypu, który dobrze znamy z zeszłorocznego salonu we Frankfurcie. Największa zmiana to mniejsze spojlery oraz dwie (za to ogromne!) końcówki wydechu.

Zachowano natomiast przednie reflektory, składające się z czterech LEDowych kwadratów każdy, a także tylne światła w postaci cienkiego paska. To, że mamy do czynienia z następcą legendarnego Veyrona, rozpoznamy natychmiast, po samej tylko, dość charakterystycznej, bryle nadwozia.

Nawiązania do poprzednika znajdziemy także we wnętrzu, które zachowało swój minimalistyczny i bardzo ekskluzywny klimat. Skórzana tapicerka, włókno węglowe oraz aluminium (możliwe, że także magnez) - oto lista materiałów użytych do jego wykończenia.

Reklama

Co ciekawe, owa ekskluzywność nie do końca idzie w parze z nowoczesnością. Bugatti nie zdecydowało się na zastosowanie wirtualnych wskaźników i kierowca ma do dyspozycji jedynie nieduży ekran po prawej stronie analogowego prędkościomierza. Sterowanie nawigacją czy też systemem audio odbywa się tylko z kierownicy, co niekoniecznie musi być wygodne. Jedyne przełączniki, jakie trafiły na konsolę środkową służą do obsługi automatycznej klimatyzacji (niestety jednostrefowej).

Tym jednak, co najbardziej przykuwa uwagę we wnętrzu, jest skala prędkościomierza, kończąca się na... 500 km/h. Obok niej zaś widzimy wskaźnik, który, tak jak w poprzedniku, informuje o ilości wykorzystywanej mocy. Tutaj skalę zamyka wartość 1500 KM...

Zgodnie więc z wcześniejszymi przypuszczeniami, Bugatti Chiron otrzymały 8-litrowy silnik W16, który dzięki pomocy czterech turbosprężarek, oferuje właśnie tą niebotyczną wartość mocy. Maksymalny moment obrotowy, to 1600 Nm. Całość przenoszona jest oczywiście na cztery koła, za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.

Nie wiemy niestety jakie osiągi zaoferuje ten hipersamochód. Powinny jednak przebić te, jakimi szczycił się, mający 1200 KM, Veyron Super Sport - sprint do 100 km/h w 2,5 s oraz maksymalna prędkość 415 km/h (elektronicznie ograniczona, bez ogranicznika 431 km/h). Wszystkie szczegóły powinniśmy poznać już jutro, kiedy Bugatti Chiron zadebiutuje na salonie w Genewie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bugatti Chiron
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy