Genewa 2016

Audi Q2. Wkrótce w salonach!

Audi zaprezentowało właśnie produkcyjną wersję najnowszego członka rodziny Q - model Q2. Samochód trafić ma do salonów jesienią bieżącego roku!

Karoseria nowego crossovera niemieckiego producenta mierzy 4,19 m długości, 1,79 m szerokości i 1,51 m wysokości. Rozstaw osi to 2,6 m. Auto może się też pochwalić bagażnikiem o pojemności 405 l, który - po złożeniu oparć tylnej kanapy - pomieścić może pakunki o objętości 1050 m.

Kliencie będą mieć do wyboru dwie linie wyposażenia. Firma przewidziała też wiele możliwości personalizacji. Lista wyposażenia opcjonalnego zawiera m.in. Audi Virtual Cockpit i wyświetlacz HUD. Wachlarz systemów inforozrywki otwiera system nawigacji Audi MMI Navigation plus z funkcją Audi connect.

Reklama

Wiele uwagi poświęcono też kwestii bezpieczeństwa. System ochrony pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front może zapobiec zderzeniom z pieszymi i z innymi pojazdami, a korzystający z radaru tempomat wyposażono w asystent jazdy w korkach.

Dla najmłodszego członka rodziny Q dostępne będą silniki TDI i TFSI - zakres ich mocy sięga od 116 KM do 190 KM. Wszystkie wersje silnikowe będą mogły występować z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic.

Słabsze odmiany napędzane będą na przednią oś. Stały napęd na cztery koła quattro występować ma w wersjach o mocy powyżej 150 KM. Standardowym wyposażeniem będzie m.in. progresywny układ kierowniczy.

Na początek, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM).

Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowy, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi Q2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy