Genewa 2016

Apollo N. 700 KM, 360 km/h...

Firma Apollo, znana wcześniej jako Gumpert, zaprezentowała w Genewie swój nowy model - Apollo N. W rzeczywistości jest to gruntownie odświeżony Apollo Enraged, którego debiut odbył się w Genewie cztery lata temu.

Sylwetka Apollo N niewiele różni się od poprzednika. Zachowano m.in. charakterystyczne wloty powietrza w przedniej części i na dachu oraz - otwierane ku górze - drzwi. Pewne zmiany dostrzec można jednak w tylnej części nadwozia. 

Podobnie, jak w przypadku Apollo Enraged, auto napędzane jest - umieszczonym centralnie - silnikiem V8 o pojemności 4,2 l. Pochodząca od Audi, podwójnie doładowana, jednostka rozwija moc 700 KM (przy 6000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 880 Nm (przy 4000 obr./min). W układzie napędowym pracuje sekwencyjna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach i samoblokujący się dyferencjał typu Torsen.

Reklama

Apollo N waży 1200 kg i może pochwalić się niezwykle niskim środkiem ciężkości. Na przedniej osi zamontowano koła w rozmiarze 19 cali, na tylnej - 20 cali. Nad hamowaniem czuwają wyczynowe, wentylowane tarcze AP Racing z sześciotłoczkowymi zaciskami. Samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 3 s i osiąga prędkość maksymalną 360 km/h!

Dla sprawniejszego pokonywania progów zwalniających (samochód ma homologację drogową) zamontowano system podnośników pozwalających zwiększyć prześwit o 40 mm. Apollo N spełnia wszelkie normy narzucone przez FIA, co oznacza, że - bez większych przeróbek - uczestniczyć może w wielu seriach wyścigowych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy