Genewa 2015

Koenigsegg Regera – 1500-konna hybryda

Koenigsegg zaprezentował najmocniejszy i najprawdopodobniej najszybszy samochód świata.

Szwedzki producent Koenigsegg znany jest z przekraczania barier jeśli chodzi o moc i osiągi samochodów. Udało mu się to zrobić ponownie, wraz z zaprezentowaniem na salonie w Genewie modelu Regera - hybrydy oferującej zawrotne 1500 koni mechanicznych.

Ta oszałamiająca moc to efekt współpracy 5-litrowego V8 biturbo rozwijającego 1100 KM oraz trzech silników elektrycznych mających w sumie 700 KM. Prąd do ich zasilania pochodzi z chłodzonych cieczą akumulatorów o pojemności 9,27 kWh. Co ciekawe, Regera nie ma skrzyni biegów! Wykorzystuje ona stałe przełożenie ze sprzęgłem hydrokinetycznym, umieszczonym pomiędzy wałem korbowym i napędem. Producent nazywa to rozwiązanie "Koenigsegg Direct Drive" i zapewnia, że zmniejsza ono straty energii do 50 procent w porównaniu do zwykłej skrzyni biegów.

Reklama

Największe jednak wrażenie robi to, jak ten hypercar przyspiesza. Producent nie podał póki co szczegółowych danych, a jedną tylko informację - "poniżej 20 s". Tyle ma zajmować sprint od 0 do... 400 km/h! Brzmi to wręcz nierealnie i zostawia w tyle inne hybrydowe potwory, takie jak Ferrari LaFerrari, które na rozpędzenie się do 300 km/h potrzebuje 15 sekund, a Porsche 918 zabiera to 23 sekundy.

Koenigsegg znany jest z bardzo szerokiego stosowania włókna węglowego i nie inaczej jest w przypadku Regery. Wykonano z tego materiału niemal wszystkie elementy nadwozia, w tym nawet felgi. Nie ustrzegło to jednak tego modelu przed przybraniem na wadze w porównaniu do innych modeli szwedzkiego producenta. Ważąc 1628 kg jest o niemal 200 kg cięższy od Agrery R. Nie jest to jednakże tylko wina baterii oraz trzech silników elektrycznych, ale także większego nacisku położonego na komfort. Właściciel tego hybrydowego hypercara może liczyć na lepsze wygłuszenie kabiny i udogodnienia takie jak elektrycznie sterowane fotele.

Koenigsegg planuje stworzyć 80 egzemplarzy Regery, a cena powinna oscylować w granicy 1,7 miliona euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Koenigsegg | Koenigsegg Regera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy