Genewa 2014

Taki będzie nowy Lexus RC F Sport!

Chociaż większość pojazdów marki Lexus trafia do klientów w USA, Japończycy bardzo poważnie potraktowali tegoroczny salon w Genewie.

W Szwajcarii po raz pierwszy w Europie zobaczyć można model RC w wersji Coupe. Genewa to również miejsce światowej premiery jego wyczynowej odmiany - F SPORT.

Reklama

Przypominamy, że model RC bazuje na rozwiązaniach technicznych serii GS. Wiadomo już, że RC Coupe będzie dostępne z dwoma układami napędowymi: z 2,5-litrowym silnikiem pracującym w układzie hybrydowym (w modelu RC 300h) oraz z 3,5-litrowym silnikiem V6, z 8-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Ten ostatni - oferowany wyłącznie w Rosji - pojawi się w sprzedaży pod koniec bieżącego roku. Na hybrydę będziemy musieli poczekać do roku 2015.

Wersja hybrydowa wyposażona jest w 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM i maksymalnym momencie obrotowym 221 Nm. Jednostka współpracuje z elektrycznym motorem trakcyjnym dysponującym mocą 143 KM. Sumaryczna moc układu napędowego modelu RC 300h - biorąc pod uwagę różnicę w prędkościach obrotowych przy maksymalnej mocy silnika elektrycznego i spalinowego - wynosi 220 KM.

W Genewie zobaczyć można również sportowy model RC F, który trafi na europejskie rynki jesienią. Samochód wyposażony jest w całkowicie nowy, benzynowy silnik V8 o pojemności 5 l. Jednostka rozwija moc 450 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm. RC F z tym motorem będzie najmocniejszym autem z benzynowym V8 stworzonym dotychczas przez Lexusa.

Jednostka napędowa RC F wyposażona została w nowe, nie stosowane dotąd w rodzinie Lexusów, rozwiązania. Dla przykładu, w czasie spokojnej jazdy realizowany jest bardziej ekonomiczny cykl Atkinsona, a po zwiększeniu prędkości obrotowej następuje samoczynne przełączenie na cykl Otto, by zapewnić jak najwyższe osiągi.

Każdy element układu napędowego opracowano wyłącznie dla modelu RC F. Specjalnie zestrojona, 8-stopniowa skrzynia biegów SPDS (Sports Direct Shift) zapewnia linearną reakcję układu na przemieszczenie pedału przyspieszenia, pozwalając kierowcy na precyzyjną kontrolę nad dystrybucją mocy i momentu obrotowego.

Nowy system regulujący parametry dźwięku układu dolotowego i wydechowego generuje głębokie tony przy prędkości obrotowej silnika do 3000 obr./min oraz przyjemny, wyższy dźwięk w zakresie prędkości obrotowych powyżej 6000 obr./min.

Auto standardowo wyposażone będzie w aktywny mechanizm różnicowy torque vectoring, który pracować może w trzech trybach: Standard (zapewniający równowagę między zwrotnością a statecznością przy dużych prędkościach), Slalom (zorientowany na szybkość reakcji na ruchy kierownicą) i Track (zapewniający przewidywalne, stateczne zachowanie się auta na zakrętach).

RC F wyposażony jest w niezależne przednie i tylne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i jednorurowymi amortyzatorami gazowymi oraz drążkami stabilizatorów z łącznikami przegubowymi. By zmniejszyć masę nieresorowaną inżynierowie zastosowali 19-calowe, kute, wykonane ze stopów aluminium, felgi. Aby zapewnić autu odpowiedni docisk, podobnie jak w modelu LFA, zastosowano aktywny tylny spoiler.

Jak na razie osiągi sportowego Lexusa RC F nie są znane. Wiadomo jedynie, że prędkość maksymalna ograniczona zostanie elektronicznie do 270 km/h. Sprint do setki zajmować ma mniej czasu, niż w przypadku modelu IS F (około 4,8 s do 100 km/h).

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje