Nowa Toyota Aygo. Ostatni z "trojaczków"

Po nowym Citroenie C1 i Peugeocie 108 przyszła kolej na ostatniego z "czeskich trojaczków z Kolina". Na salonie genewskim Toyota zaprezentowała właśnie oficjalnie nowe wcielenie modelu Aygo.

W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, nowe auto wyraźnie dystansuje się od francuskiego rodzeństwa. Styliści Toyoty zdecydowali się na ciekawy zabieg - motywem przewodnim pasa przedniego jest wkomponowana w zderzak i rozciągająca się aż do lusterek litera "x".

Podobnie jak francuscy kuzyni, nowe Aygo jest nieznacznie dłuższe (o 25 mm) i odrobinę niższe (o 5 mm) od poprzednika. Karoseria mierzy więc dokładnie 3455 mm. O 29 l wzrosła pojemność bagażnika, który pomieści teraz pakunki o objętości do 168 litrów.

Wnętrze zaprojektowane zostało od podstaw. Samochód sprawia wrażenie zdecydowanie bardziej dorosłego - obecność nieosłoniętych blaszanych elementy karoserii zredukowano do minimum. Całkowicie nowy jest projekt deski rozdzielczej z dużym pojedynczym prędkościomierzem i centralnym panelem dotykowym o przekątnej 7 cali.

Reklama

Pod maską znajdziemy zmodernizowany, znany z poprzednika, benzynowy, trzycylindrowy silnik 1,0 l VVT-i o mocy 68 KM. Jednostka zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 14,2 s i prędkość maksymalną 160 km/h.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy