Tesla X. Jeździ na baterie szybciej niż Porsche Carrera!

Na salonie w Genewie nie zabrakło wytwórców zza oceanu. Producent elektrycznych pojazdów - Tesla - po raz pierwszy w Europie zaprezentował swój najnowszy prototyp - model X.

Auto miało swój debiut w połowie stycznia, na salonie w Detroit. Nadwozie Tesli model X to połączenie SUVa z minivanem. Mimo tego, samochód może się pochwalić sportowymi osiągami. Elektryczne silniki trakcyjne o dużej mocy zapewniają mu sprint do setki w 4,4 s. - to o 0,2 szybciej, niż w przypadku Porsche 911 Carrera!

Samochód ma być dostępny w dwóch wersjach różniących się układem napędowym. Słabsza - wyposażona w jeden silnik elektryczny - ma mieć napęd na tylne koła. Mocniejsza, z dwoma jednostkami napędowymi - będzie dostępna w wersji z napędem 4x4. Klienci będą mieli do wyboru dwa moduły akumulatorów o pojemności 60 kWh lub 85 kWh. Mniejszy zapewniać ma zasięg około 340 km, mocniejszy - około 430 km.

Reklama

Charakterystyczną cechą nadwozia modelu X są otwierane ku górze drzwi - rozwiązanie przypominające te ze słynnego Mercedesa Gullwinga. Dzięki temu, że baterie akumulatorów zamontowano w podłodze, a elektryczne silniki trakcyjne znajdują się pomiędzy kołami, konstruktorzy mogli zastosować wiele niecodziennych rozwiązań. Jednym z nich są np. dwa bagażniki - po jednym z przodu i z tyłu pojazdu.

Producent ogłosił już ceny modelu X. Podstawowe wersje kosztować będą w USA od 50 tys. dolarów. Za kompletnie wyposażony model z napędem 4x4 i największym modułem akumulatorów zapłacić trzeba będzie około 90 tys. dolarów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama