Gumpert pokona Porsche i Lamborghini?

Gumpert - a dokładniej Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH - to prywatne przedsiębiorstwo należące do Rolada Gumperta.

Ten niemiecki inżynier, po wielu latach szefowania sportowemu wydziałowi Audi, w 2005 roku postanowił zacząć pracę na własny rachunek i stworzyć nową markę supersportowych pojazdów dla najbardziej wymagających klientów.

Najnowszym dzieckiem tej młodej niemieckiej firmy jest zaprezentowany na salonie w Genewie wyczynowy model gumpert apollo R oraz jego ucywilizowana, dopuszczona do ruchu po publicznych drogach wersja apollo enraged, czyli "rozwścieczony".

Nazwa całkiem trafnie oddaje charakterystykę nowego auta. Źródłem napędu jest produkowany przez Audi, 4,2-litrowy silnik V8 z dwoma turbosprężarkami. W fabrycznej wersji jednostka rozwija 650 KM. Inżynierowie Gumperta podnieśli jednak ciśnienie doładowania, przestawili zapłon, przeprojektowali kanały dolotowe i układ wydechowy. W efekcie udało im się wykrzesać z silnika aż 860 KM, czyli o 210 więcej, niż inżynierom z Ingolstadt.

Reklama

Gumpert nie podał osiągów apollo w wersji R, ale już podstawowa wersja z fabrycznym silnikiem Audi o mocy 650 KM przyspiesza do 100 km/h w 3,1 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 360 km/h! Wrażenia z prowadzenia wersji R będą zapewne jeszcze bardziej ekstremalne - samochód został bowiem maksymalnie odchudzony, jego masa własna to zaledwie 1100 kg. Dla porównania, standardowy apollo waży o przeszło 300 kg więcej...

Niemiecka firma nie poinformowała, na ile wyceniono drogową odmianę enraged. Wiadomo jedynie, że samochód przygotowany został z uwzględnieniem specyficznych warunków panujących na azjatyckich rynkach. Sportowa wersja R jeszcze w tym roku spróbuje pobić rekord okrążenia na słynnej Nordschleife w Nurburgring.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy