Czy A3 numer 3 powtórzy sukces poprzedników?

Na salonie samochodowym w Genewie debiutuje najnowsze wcielenie audi A3.

Wprowadzona na rynek w 1996 r. pierwsza generacja tego luksusowego kompaktu sprzedała się w 880 tys. egzemplarzy. Druga, produkowana od 2003 r., znalazła 1,8 mln nabywców. Czy A3 numer 3 powtórzy sukces poprzedników?

Nowa "a-trójka" przy praktycznie identycznej z wcześniejszą wersją długości (4237 mm) i wysokości (1421 mm) jest o 12 mm od niej szersza (1777 mm) i ma zwiększony o 23 mm rozstaw osi (2601 mm). Pojemność bagażnika: 365 litrów.

Dzięki wykonanym z aluminiom przednim błotnikom i pokrywie silnika oraz szerokiemu zastosowaniu w innych elementach nadwozia wysoko wytrzymałej stali masę samochodu udało się zmniejszyć o co najmniej 80 kg (trzydrzwiowe A3 1.4 TFSI waży 1175 kg). Jest to szczególnie ważne przy obecnych dążeniach do maksymalnego ograniczenia zużycia paliwa, a co za tym idzie emisji dwutlenku węgla. Audi A3 z silnikiem 1.6 TDI, które pojawi się w sprzedaży nieco później, ale jeszcze w 2012 r., ma spalać w cyklu mieszanym zaledwie 3,8 litra oleju napędowego na 100 km!

Reklama

Oszczędności oszczędnościami, ale Audi chce, by pamiętać, że model A3 to przedstawiciel klasy premium. Ma o tym zaświadczać sportowo stylizowana sylwetka auta oraz całkowicie przeprojektowane, eleganckie jego wnętrze, wykonane jak zwykle w przypadku pojazdów tej marki bardzo starannie i z wysokiej jakości materiałów.

Nowe A3 będzie oferowane w trzech poziomach wyposażenia: Attraction, Ambition i Ambiente. Już w najuboższej wersji klient otrzyma samochod z manualną klimatyzacją, siedmioma poduszkami powietrznymi (w tym chorniącą kolana) i komputerem pokładowym. Jako opcja będą dostępne liczne, znane z innych samochodów Audi wyrafinowane dodatki, poprawiające komfort i bezpieczeństwo podróżowania (w bogatszych odmianach niektóre z nich występować mają jako standard).

Nabywca "a-trójki" będzie mógł początkowo wybierać spośród trzech, jak twierdzi producent, gruntownie zmodernizowanych silników: benzynowych 1.4 TFSI (122 KM, 200 Nm dostępnych od 1500 obr/min, 9,3 sekundy od 0 do 100 km/godz., prędkość maksymalna 203 km/godz, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,2 l/100 km) i 1.8 TFSI (180 KM, 250 Nm między 1250 a 5000 obr./min, 7,2 s od 0 do 100 km/godz., prędkość maksymalna 232 km/godz., spalanie 5,6 l/100 km) oraz diesla 2.0 TDI (134 KM, 320 Nm, 8,6 s, 216 km/godz., 4,1 l/100 km). Mają one zużywać średnio o 12 proc. mniej paliwa niż wcześniej stosowane jednostki napędowe.

Silniki 1.4 TFSI i 2.0 TDI współpracować będą z manualnymi skrzyniami sześciobiegowymi. 1.8 TFSI - z siedmiobiegową skrzynią S tronic.

W nieodległej przyszłości w sprzedaży mają pojawić się inne wersje audi A3: 4x4 (stały napęd na cztery koła), wykorzystujące nowatorską technologię "cylinder na żądanie". Trwają też prace nad odmianą hybrydową oraz napędzaną gazem ziemnym.

Nowe A3 zawita do niemieckich salonów sprzedaży latem tego roku (nie wiadomo jeszcze kiedy pojawi się w Polsce). Ile będzie kosztować? Bazową wersję z podstawowym silnikiem w Niemczech wyceniono na 21 600 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy