Genewa 2009

Veyron centenaire

Zgodnie z zapowiedziami Bugatti zaprezentowało w Genewie veyrona centenaire.

Model ten ma uczcić 100-lecie powstania firmy. To w 1909 roku Ettore Bugatti założył w Molsheim firmę, która rok później wyprodukowała pierwszy samochód.

Niestety, w 1956 roku Bugatti na długie lata zniknęło z rynku. Reaktywacja marki nastąpiła w 1987 roku, w ofercie znalazł się tylko jeden model nazwany EB110. Firma przetrwała do 1995 roku.

Kolejna reaktywacja nastąpiła jednak szybciej niż ktokolwiek mógł się spodziewać. W 1998 roku prawa do marki zakupił Volkswagen, który w ciągu dwóch lata pokazał kilka prototypów samochodów sportowych. Ostatecznie do produkcji wybrano veyrona, a jej początek wyznaczono na 2003 rok. Potężna moc (1001 KM) i prędkość maksymalna 400 km/h okazały się jednak wyzwaniem dla konstruktorów, dlatego ostatecznie pierwsze samochody zjechały z taśmy montażowej w 2005 roku.

Plany zakładają wyprodukowanie 300 sztuk tego auta, na razie do klientów trafiło 200 pojazdów, a na liście oczekujących jest 50 nazwisk. To oznacza, że na nabywców czeka jeszcze 50 veyronów.

Reklama

Pokazany w Genewie veyron centenaire technicznie nie odbiega od klasycznego veyrona. To stanowi rozczarowanie, bowiem nieoficjalne doniesienia mówiły, że moc jednostki napędowej zostanie podniesiona do 1350 KM. Tymczasem jubileuszowa wersja jest napędzana tym samym, 1001-konnym silnikiem, co dotychczas produkowane veyrony.

Centenaire wyróżnia się nieco nadwoziem, które może być tylko niebieskie (ale w dwóch odmianach), aluminiowymi wstawkami oraz wnętrzem, które jest... białe. Auto otrzymało również specjalny wzór felg.

Jubileuszową wersję veyrona wyceniono na 1,35 mln euro bez podatków.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bugatti
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy